Så där ja!

StorA vet vad han vill bli när han blir stor.
Han ska bli frisör.
Dessutom bad han igår om att får "klackeskor".
Det ska han få, bara jag ids fara och handla.
 
 
Vi var och åt på ett lokalt matställe häromveckan.
StorA och jag sitter på samma sida om bordet.
 
StorA(samtidigt som han pekar): Titta på han mamma!
Jag: Man får inte peka StorA
StorA (forsätter peka): Men titta på honom då?!
Jag: StorA! Man får inte peka
StorA (oförstående): Varför får man inte peka?
Jag: En del tycker det känns obehagligt, men du kan säga
vad du ville jag skulle veta.
StorA: Jag ville bara säga att jag tycket den där killen var vacker.
 
 
Vad LillA vill bli undrar du?
Ballerina.
 
Igår kunde man dock lätt tro att de har tänkt bli professionella
klätterapor såsom de höll på med min fina vän K.
 
Jag tror dock att  hon hade det  lika roligt som barnen.... ;-)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karolina

Haha. Ja, mkt trevligt. Somnade gott sedan efter all lek. :€

Svar: Så bra! :)
fridasfunderingar.blogg.se

2012-07-05 @ 14:13:47
Postat av: Malin B

Levande klätterställningar är de bästa lekanordningar som finns.
Vad härligt att du också ser ut att få en privatfrissa! =)
Kolla efter passande skor på loppis vettja. Där kan man fynda rejält. Om inte din mor eller hon som brukar beskrivas svärmor har något i gömmorna. Här hade jag det bra, farmor hade massor som båda barnen och deras kompisar rockade loss i...

Svar: Jag är allergisk mot loppisar, men jag har väl tänkt tanken. Har faktiskt bett hon som inte vill nämnas på bloggen, men som frekvent går i parken på veckoloppisen, att hon ska hålla ukik och slå till om hon hittar några i rätt storlek :)Han har ju en mor som inte ens äger några till sig själv så han kan inte få långa av mig tyvärr.....
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback