Vintern raaaasat ut bland våra fjällar!

Valborg! Valborg!
Så himla trevligt!
Idag blir det att mysa med familjen, ursprungsfamiljen och de fina nytillskotten.
Först blir det en sväng på stan med lilleman, syster, systerson och mamma.
Sedan hägrar stugan, med grillning och mys!

image114image114image114
Foto: Lånad med tillåtelse.

Vi brukar försöka ha någon form av knytkalas, men det slutar alltid med att det vi har med oss skulle räcka till ett helt kompani. Plus att mamma har en förmåga att ta dubbelt av allt-om vi nu mot förmodan har glömt något. Det är ganska gulligt faktiskt!

I alla fulla fall så är jag ju inte den mest duktiga människan på att laga mat. Men i år, för första gången, är det JAG som står för efterrätten. Har just gjort klart denna goda kladdkaka med nougat på. Tänk dig den med vispgrädde till...

image115
Foto: Privat
Receptet kommer från aftonbladet och återfinns här


Ha en fin valborg!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag å bäbis vill nog ha minst 2 bitar - i ordningens namn så äter jag ju för två!

2007-04-30 @ 09:18:29
Postat av: Anonym

Mummmms! Kommer inte att ha någon backup iår!

2007-04-30 @ 11:03:15
Postat av: Mamms

Tack för ikväll! Kakan var ännu godare än den såg ut på bilden!
Kram! mamma

2007-04-30 @ 22:23:44
Postat av: Thea

Kladdkaka med nougat - shit vad gott!!!

I och för sig är jag mätt (våra gäster har precis gått hem och man är ju inte direkt hungrig, men ändå). Måste prövas.

Hoppas ni haft en bra kväll. Kram

Postat av: Mariakoden

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
Så gott!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Å jag som slutar med godis/fika om en kvart....
Hinner jag baka o trycka i mig en på en kvart...Näää...=(
Det är kört...
Kram o trevlig kortishelg!!!

2007-04-30 @ 23:44:25
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Anna: Du fick ju det:D
Mamms: Tack för förtroende, och kul att du gillade den!
Thea: Den är gryyym! Prova en annan dag, är perfa som efterrätt också. Kram!
Mariakoden: Oj då. Slutat säger du...hmmm....den var god den serru...Kram på dig också!

2007-05-01 @ 16:09:17
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Anna: Du fick ju det:D
Mamms: Tack för förtroende, och kul att du gillade den!
Thea: Den är gryyym! Prova en annan dag, är perfa som efterrätt också. Kram!
Mariakoden: Oj då. Slutat säger du...hmmm....den var god den serru...Kram på dig också!

2007-05-01 @ 16:09:17
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Karin

Jag har gjort denna kaka också. Såååå god!

2007-05-29 @ 15:54:21
URL: http://hemochliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback