Tvättstugan

Renovering verkar vara honörsordet för oss.
 
Lite bakgrundsfakta:
I somras startades en kedjereaktion. Vi hade nämligen bestämt oss för att renovera så att vi äntligen skulle få ett riktigt badrum. Huset är byggt på den tiden då man separerade toalett och duschrum, och vi har såldedes haft dessa separata. Duschrummet har även inhyst tvättstugan, vilket inte har varit någon direkt höjdare.

Till saken hör också att vi de första åren i huset har eldat med ved som vi liksom fick med på köpet. Veden tog dock slut och då P och jag varken hade tid, eller ork för den delen, att hålla på med det så drogs fjärrvärme in.
Min idé var då att flytta in tvättstugan till just pannrummet då vi ändå hade en yta ledig.

Inledningsvis ville inte P att vi skulle måla om något, men jag stod på mig och vi är nu överrens att det var ett bra beslut.  All renovering tog dock längre tid än vi förutspått (fast det gör det ju alltid så det borde vi har lärt oss vid det här laget) så P for hem någon timme på dagen och målade golvet klart medan jag låg på BB. Vi förstod ju båda att det inte skulle bli möjligt senare då det används flera gånger dagligen.

Förvaring löstes av hyllplan med konsoller vi hade över och övrig förvaring är också återvunnet. Förutom vitvarorna och lite färg var det ingenting som kostade så jag kan säga att det inte gick åt många kronor till detta.

image56

Före

image57

Efter

Ja, jag kan erkänna en sak också....jag plockade bort tvätten. Det är aldrig någonsin tomt i trådbackarna. Jag tyckte dock att det såg trevligare ut så här! :D

Nu-Top Model.

Jag är inte speciellt intresserad av utseende eller mode men av någon anledning gillar jag det programmet.Vem vet, kanske lär jag mig ett och annat?!

Ha en fin, fin onsdag!


Kommentarer
Postat av: Maria

WOW!! Vilken skillnad det blev!!!
Å du, så smart förvaring av dina böcker o filmer. Djuuupt imponerad!!
Ska kika runt lite hos dig!
Jättemysigt du har det!!

//M

Postat av: Thea

En sån förvandling!! Snyggt jobbat! Vad skönt att ha nära till kranen vid skötbordet. Vi har stort badrum men kan inte ha skötbord i närhet till kranen, så jag får hålla på med bunke... mindre roligt.
Och tvätthögarna kunde du haft kvar, hihi, jag hade inte blivit chockad, jag är så van, så van....

Kram

2007-03-21 @ 22:01:20
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Mimmi

Hallå!

Tjusigt, tjusigt.. :)

Ang. Top Model. Man behöver inte vara intresserad av varken mode eller utseende för att kunna avnjuta ett avsnitt från den tv-serien. Det är ett rätt trevligt program och Amerika är trots allt Amerika. Det märks så tydligt när de har klippt för att det skall skapa lite action i serien. Nåja, vi gillar det! Däremot var jag inte alltför förtjust i ormen som visades i veckans avsnitt. Huvva!

Ha det bra.

M.

2007-03-22 @ 12:14:52
URL: http://poseido.blogg.se/
Postat av: Fanny

Sa roligt att läsa din blogg, har tyvärr inte tillfälle sa ofta men de ganger jag har det blir det mycket trevlig läsning!

Tack igen för alla dina kommentarer i resedagboken, det är sa roligt att läsa! Och självklart kommer jag och hälsar pa er när jag är hemma igen!

Kramar fran Afrika

2007-03-22 @ 13:36:38
Postat av: Mimmi

Haha! Det är tur att jag har lätt till skratt, för bara tanken av att någon skall ta Ängla för en labrador är skrämmande. Tyvärr var det en kompis till en av mina korrevänner som tyckte Ängla såg ut som en labrador.

Pina! :)

2007-03-22 @ 16:49:47
URL: http://poseido.blogg.se
Postat av: EVA

Vilken skillnad det blev !!! Vi ska också sätta upp hyllor vid tvättmaskinen...ska inhandlas på IKEA.
Nu måste jag kika vidare hos dig...

KRAM EVA

2007-03-22 @ 18:09:04
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Blev ju toppenfint! Var nästan svårt att fatta att det var samma rum. Så bra med så enkla medel, imponerande. :-)

2007-03-22 @ 18:58:59
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Liza

Vilken smart tvättstuga ni har gjort.
Kram/

2007-03-22 @ 19:22:40
URL: http://vardagslycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback