Vardagsrummet

Tjingeling där ute i bloggvärlden!
Har en helt förträfflig helg med allehanda roliga saker som händer, men är förnärvarande ensam vuxen hemma då P. jobbar. A. sover sedan halv åtta så vad passar då bättre än att visa upp något jag tänkt visa tidigare, men än inte hunnit. Jag talar, precis som rubriken säger, om vardagsrummet.

Genom att jag är hemma hela dagarna så ser jag hela tiden saker jag skulle vilja förändra. Vardagsrummet fick i början av detta år en make-over då jag köpte nya affischer till tavlorna, satte upp tavellister med diverse snygga grejer på, samt en ny förvaringsenhet började användas.  Tidigare hade vi en öppen hylla, vilken var en mardröm att städa (tycker att städning är något av det tråkigaste som finns), så då kom jag på idén att använda två byråer istället. Vi rymmer ännu mer i dem än i hyllan och det tar exakt fem sekunder att städa. Inte helt fel!

image44
Tavlorna till vänster var tidigare Charlie Chaplin motiv. Föga upphetsande med andra ord.

image45
Vi har nyligen investerat i en platt-tv. Tidigare hade vi ett stort åbäke som vi enkel kunde ställa
in i håligheten som anas under tv:n. Sparade otroligt mycket plats för oss. Det finns tankar om
att helt enkel sätta fast denna tv i en skiva bakom istället för den nuvarande upphängningen.


image46
Nya förvaringen i bakgrunden. Lamprampen är "hemmagjord" genom att  två hål för spottar
gjordes i en hylla från IKEA vid namn LACK. Blev inte så pjåkigt om jag får säga det själv..........


image47
Smartaste förvaringen vi har hemma. Både böcker och filmer lättöverskådliga, lättåtkomliga
och dessutom som redan nämnts så är alltid OTROLIGT lättstädade. Behöver aldrig damma där!

Ja ni....snart har jag visat alla rum som är klara, men det kommer mera (som det bekant heter). Renovering pågår för fullt hemma. Hoppas snart kunna visa vårat fina badrum som det äntligen ser ut som kommer att färdigställas.

Veckans godaste nyhet är att jag och P kommer att inom en snar framtid att styra kosan mot IKEA. ÄNTLIGEN! Jag har längtat exakt hur länge som helst, men det är ju en fördel om man har pengar att handla för innan man far! :D

Ha en fortsatt trevlig helg därute!
////Frida
-vars son håller på att få två tänder:samtidigt

Foton: Givetvis privata

Kommentarer
Postat av: Thea

Ni har ett jättefint vardagsrum. Är ju alltid avundsjuk på tygsoffor, vill ha!
Förvaringen är superfin, skönt att få bort filmer mm. Jag gillar er Lackhylla ovanför med spotarna i. Var tvungen att visa maken er hylla. Vi har oxå två Lack i vårt vardagsrum och jag blev helt klart sugen på att fixa dit spotar. Hur har ni gjort, ser ingen kabel?

Postat av: Frida

Thea: Vi har använt Non Spot från IKEA. Sladden finns visst, går på höger sida, men då vi har vita väggar så syns det inte så mycket! :D

2007-03-18 @ 11:24:20
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Anonym

Så där skulle jag också vilja gömma dvd-filmerna, det är så tråkigt som vi har det nu. Får fundera ut en bra lösning. Ha en fin söndag!

2007-03-18 @ 12:29:00
Postat av: Karolina

Åhh, så fint! äntligen får jag se det jag inte fick se i januari.. =) Själv ska jag också skriva lite om mitt vardagsrum idag.. kram kram

2007-03-18 @ 15:04:32
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Mamms

Så fint! Fast jag har ju sett det i verkligheten! Du tar superfina kort..
Kram/mamma

2007-03-18 @ 19:52:24
Postat av: Mimmi

Hej!

Jättefint vardagsrum, Frida..:) Givetvis har du känsla för inredning och er nya tv är väldigt fin. Nästan lika fin som mina föräldrars nya tv ;)

Ang. Henke - Det är inte bara lite coolt, utan det är vidrigt coolt.. :)

Mimmi

2007-03-19 @ 09:19:52
URL: http://poseido.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Roligt att få se ditt vardagsrum. Gillar verkligen förvaringen av böcker och filmer, skulle gärna haft nåt liknande. Bra idé! Snyggt också med hyllan och spotlightsen.

2007-03-22 @ 19:16:46
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: jenny

ah nu såg jag en bättre bild på den såkallade lampan som jag frågade om.Vad smart & göra så, riktigt snyggt!!!

2008-02-04 @ 22:06:22
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback