Mittenrummet

Det är förmodligen en konstig benämning på ett rum.
Fast hemma hos oss heter det så i alla fall.
Mycket för att man måste gå igenom det för att komma in till datarummet.
Tidigare var det
sonens rum men han har ju som bekant fått ett nytt,
Därför är nu rummet återigen gästrum.
Fast jag brukar sova där ibland också när sambon snarkar för mycket....

Gästsäng


Nej, ni ser inte fel.
Kuddöverdragen är sydda av badlakan.
Då det begav sig hittade jag inga fina i rätt färg så
mamma ställde upp och sydde.
Jag gillar dem. Sambon hatar dem.
Jag bestämmer
.

Fönster mittenrummet


Gamla sovrumsgardinerna har fått flytta.
Vet inte än om jag gillar dem i det här rummet.
De får dock vara kvar ett tag till.....

500


Övertalade sambon att sätta upp "tavellister".
Vet inte hur många vi har i huset nu.
Men de är ju så snygga och praktiska!!!!
"Återanvände" konsten från gamla sovrummet.
Vill verkligen inte ha någonting blått i vårt nya just nu, men älskar dessa så
jag är glad att jag flyttade dem hit istället.

Fåtöljen på bilden fick jag av min mormor för en massa år sedan.
Gillade den förr men är nu kräkless på den,
Verkar dock som en i "föräldragruppen" vill ha dem så då kan jag ställa in
en lånefåtölj som är snygg. *längtar*



Strax:
Övertala sonen att han snällt och fogligt ska vilja
göra alla morgonbestyr så vi kan åka.
Vi och Liza ska nämligen till Eva!
Så trevligt!!!!

Sen:
Julpynta om jag orkar!


HA EN BRA DAG!




Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kul med träff! Och skönt med ett gästrum, man vet aldrig när det kan komma att behövas :-)

Postat av: Betty

*fnissar glatt åt ditt inlägg* Närmare bestämt orden - jag gillar dem,sambon hatar dem, jag bestämmer. *s*

2007-11-29 @ 12:27:03
URL: http://fotograferamera.blogg.se
Postat av: Eva

Vilket fint rum ! Och badlakan funkar ju skitbra !!!
*
Och så himla trevligt vi hade...tiden bara rann iväg ! Och nu har tomten hittat sin plats ! Visar imorrn...
*
JÄTTEKRAM från EVA

2007-11-29 @ 16:18:25
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Erica

Jag ser stringhyllor på dina bilder...
Vet du vad man kan få för en sån?

2007-11-29 @ 21:26:44
Postat av: Liza

Tack för idag! Orkade du pynta???
Klart att man kan kalla ett rum för mellanrum.. det har det ju alltid kallats.. gillar att du bestämmer!
Blev kanoners med nya ljusstaken på köksbordet och plattorna som jag hade passade perfekt till
de nya!:D
KRAM!

2007-11-29 @ 22:20:17
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Lisa:Skönt att ha ett men används alltför sällan...
Betty: Dessutom sant... HAHA!
Eva: Precis vad jag tycker! Tack igen för idag!
Erica:Tyvärr så vet jag inte det.Har fått den av min mormor.
Liza: Japp! Det är pyntat. Men är inte riktigt nöjd så det ska få vara över natten så får jag kika på det med nya ögon imorgon! KRAM!

2007-11-29 @ 22:30:42
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Lisa:Skönt att ha ett men används alltför sällan...
Betty: Dessutom sant... HAHA!
Eva: Precis vad jag tycker! Tack igen för idag!
Erica:Tyvärr så vet jag inte det.Har fått den av min mormor.
Liza: Japp! Det är pyntat. Men är inte riktigt nöjd så det ska få vara över natten så får jag kika på det med nya ögon imorgon! KRAM!

2007-11-29 @ 22:32:48
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Lena

Gumman, tjejen bestämmer alltid! Du är bäst! kram

2007-11-30 @ 16:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback