Inget om inredning idag...


...utan nåt  helt annat.
Jag var till läkaren idag för min axel har spökat ett tag.
Har en inflammation i någon "säck".
Trots att jag ätit Ibumetinkur i 10 dagar känns det inte bättre.
Efter undersökningen ville doktorn först ge mig en cortisonspruta.
Extremt nålrädd som jag är började jag spontangråta
och det fick honom snabbt att ändra sig.
Snabbare än vad någon annan innan vården gjort tidigare.
Det visade sig att även HAN var rätt för sprutor.
Jag fick tabletter istället som jag ska äta i hela tre veckor.
Han trodde själv att oddsen för att axeln och armen skulle bli bättre
var större med tabletter än spruta så det kändes ju skönt.

Om jag inte skriver så mycket framöver kan det vara för
att vissa dagar har jag rätt så ont.
Som nu.

Tänkte bara skriva om nåt annat än inredning för en gångs skull.

Så att ni inte tror att det är allt jag är.

image322
Familj                      Livslust                         Inredning                        Jag




Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: karolina

åhh, vilken tur att det finns så underbara människor i vården! hoppas du snart blir bättre. testa med värme om du får ont, tex en vetekudde. kramiz!

Postat av: SvBG

Tur att jag vet att du är mer än bara en trevlig inredning - fint skrivet va?!! ;-)
Hoppas du blir bättre snart!!

2007-09-19 @ 19:00:16
URL: http://www.svenbertilgrahn.se
Postat av: Martina

Usch jag vet hur det är att ha smärta och att vara spruträdd! Hoppas du snart blir bättre.

2007-09-19 @ 19:29:26
URL: http://martinastankar.blogspot.com/
Postat av: Liza

Skönt att du fick träffa en förstående läkare! Tror att jag har en vetekudde (Karolina) tipsade om det!
KRAM och Go´natt!

2007-09-19 @ 23:08:48
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Helena

Tur att det fanns ett alternativ till sprutan! Hoppas att axeln bli bra med kuren. Det är ju så trist att ha ont!

2007-09-19 @ 23:14:31
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: Fridasfunderingar

Karro:Jo, faktiskt skönt att någon verkligen FÖRSTOD,inte det "skeptiska" förstod med tillägget "men det är ju inget farligt". Äger en vetekudde,men tänkte inte på att använda den.Tack för tipset!KRAM!
SvBg: Lika fyndig som alltid (men så blir ju äldre saker fynd också ;.) Tack för orden!
Martina:Tack för omtanken!
Liza: TAck men jag har en sådan, en katt.KRAM!
Helena:Verkligen tur!Sån tur brukar jag ALDRIG ha!KRAM!

2007-09-20 @ 08:21:06
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Läna

Men ååååh, det är inte bara jag som är spruträdd... Men vet du... jag har fått flera kortisonsprutor i mitt inflammerade liv. Och det hjälper på studs, även om sprutan känns litegrann. Jag har fått en i axeln för nåt år sen, och den gjorde inte så ont, för doktorn tog det lugnt och hade en tunnare nål. Sen blev jag frisk direkt, fast man får ju inte lyfta och så på tre veckor. Fast nu hoppas jag att piller funkar lika bra för dig!!! kram!

2007-09-20 @ 11:02:02
Postat av: Fridasfunderingar

Läna: Det hoppas jag också, att pillrena fungerar alltså. Vill INTE ta en spruta...KRAM!

2007-09-21 @ 21:50:12
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback