Tillbaka till möhippan!

Jag håller alltid det jag lovar.
För nästan två veckor sedan lovade jag att berätta mer om möhippan.
Det tänker jag göra nu.

Ni som hängde med vet ju att jag skulle vara klar 11:00.
Döm om min förvåning då jag precis ätit frukost och klätt mig
vid niotiden hör en bil som tutar.
Två bilar står parkerade på uppfarten med nosarna mot varandra.
När jag öppnar ytterdörren slås bildörrarna upp och till
musiken till Mission Impossible ser jag "tjejgänget", iklädda
kamoflagekläder, börja smyga uppför gården, göra kullerbyttor och
var allmänt underhållande.
De överlämnade en lapp från "bröllopsterroristerna" som sade att
de skulle ta med mig för avprogrammering då de hört att jag blivit
hjärntvättad och skulle gifta mig. Det utlovades singelkillar på destinationen.
Jag fick inte ens borta tänderna innan de satte på ögonbindel och föste in mig
i bilen.Hela tiden spelades musiken och vi åkte iväg.
Destinationen visade sig vara-vår altan.
Där fanns uppdukat en massa godis, bubbel och melon.
Mycket trevligt!
De framförde även en låt till min ära.
Mycket roligt!

När jag gjort mig i ordning (läs:borstat tänderna) så
blev det avfärd mot okänd ort.
Med bindel fördes jag från bilen (ICA-kvantum parkeringen),
ner till Badhusparken.

Där väntade övriga möhippegänget!

Jag fick en lista med saker jag skulle inhandla på loppis,
samt en budget på 150 kr. Dessutom förärades jag med denna snygga tröja.



Det var inte lätta grejer heller. Detta är vad jag kommer ihåg i skrivande stund:
*En Barbara Cartland-bok
* Röda skor, helst pumps.
*Kristallglas
* En vas med rosa blommor och guldkant.
*En kruka med blomma i.
*En tavla som måste hänga uppe i hemmet i ett år.
*En broderad bonad, helst med orden "hem ljuva hem".

Jag återkom med 114 kr. Tror tröjan hjälpte till.
Fick dock bakläxa på bonaden (köpte en julduk),
så jag skickades för att fixa detta.
Hittade en för tjugo spänn.
Borde anat oråd i och med att den var så billig.
Den var nämligen tryckt.
Då var jag så hungrig så jag fick godkänt ändå!

Lunch i form av mackor följde.Himmelskt gott!

Jag fick och en cd-skiva med medföljande text.
Jag skulle nämligen få spela in en låten "Hot Stuff".
Trodde inte att så skulle ske för det är ju liksom
inte så roligt att spela in med någon som brukar sjunga.
Tvisten?
Det var en ny text.
På FINSKA!

Det strulade dock med inspelning den dagen så jag fick
göra den i efterhand.

Partaj blev det senare i en kvarterlokal då jag fick prova
Guitar Hero för första gången.
Jag fick svara på frågor om mig och P.
Höra sången till min ära igen.
Äta vansinningt god mat och fika.
Framföra "låten" live.
Sedan.
Spela in en video till "Hot stuff" låten.
Alltså den jag inte visste vad den handlade om.....
Jag och alla bröllopsgästerna fick se denna på
bröllopsfesten. Tur att man kan bjuda på sig själv.
Hade skrattkramp själv!

Utgång blev det också med två av barndomsvännerna.
Var roligt, men var hemma redan halv två. Rätt så trött!
Om man vill hitta sig en karl ska man gå på lokal med
en prinsesskrona på skallen. Männen blir som galna.
Ett tips till er singlar med andra ord!


Trött men lycklig somnade jag.
Trött och tröttare vaknade jag och tillbringade
nästföljande dag i soffan.

Det var det värt!

Otroligt härlig, fantastisk dag!
Jag log från öra till öra heeeeela dagen.
Tur jag är van att le! :D

Ni kanske tycker det varit tyst från mig.
Orsaken är att vi varit i PARIS på bröllopsresa.
Det kommer mer om det snart.
Väntar på bilder sedan bröllopsdagen så
vem vet, det kanske dyker upp något sånt kort också.
Ska fundera på saken....

Imorgon börjar jag jobba.
Därför blir det adjö för just nu!

Passar bara på att presentera er för Fru Anka.
Hon kommer att vara en guide i Paris.
Fru Anka fick jag i present på möhippan.
Jag fick även ett presentkort på pedikyr.
Min galnaste barndomsvän gav mig en egen present.
Presenkort på en Brazilian.
Jag kan inte ens skriva det utan att knipa ihop benen.
Jag får dock byta till ett annat....tror jag ska göra det.



Au Revoir!



Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se


 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul var det! Ler fortfarande vid minnet av din min när du fick se texten på finska!!!!:D Du ska få en CD med korten som jag tog under möhippan! PÅMINN MIG!

KRAM!

2008-08-26 @ 22:33:30
Postat av: Emma

Det låter som en jätterolig dag, mycket roliga och bra påhitt!=)Hoppas vistelsen i Paris varit bra den också!? Ha det bra, kram emmsan

Postat av: Emma

Byt inte. Gör det! Då är du modig siss! Kram

2008-08-27 @ 00:43:58
URL: http://emmabogren.blogg.se/
Postat av: Karolina

Välkommen tillbaka till Sverige. Hoppas Ni har haft det underbart, det tror jag iaf. Tack för en trevlig möhippa! Kram kram

2008-08-27 @ 06:41:27
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: madde

Hoppas eran vistelse i romantikens huvudstan var underbar. Hoppas få höra snart hur det var. Inte ska du väl byta din present Frida. YOU CAN DO IT! :) Kramar

2008-08-27 @ 07:27:33
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: EVA

Välkommen tillbaka till Sverige igen ! Hoppas ni haft en underbar resa ! Paris är verkligen en romantisk stad, med alla mysiga caféer och parker att bara njuta i...



***

KRAAAM EVA

2008-08-27 @ 08:34:20
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Vilken härlig dag och vilka härliga vänner!! Låter som en rolig och "lagom" möhippa.



Hur hade ni det i Paris? Toppen hoppas jag!!

Stor kram!

2008-08-27 @ 08:39:07
URL: http://www.humleochdumle.se
Postat av: Anna

Vilken perfekt möhippa du verkar ha haft! Vad kul att få ta del av den :-) Paris låter ju inte helt fel det heller...



Angående trädet så hoppas jag få se en bild när du (maken?) satt upp det! Jag är ju nyfiken på var ni tänker ha det.



Kram Anna

2008-08-27 @ 08:59:30
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Maria

Underbart! Hoppas att katalogen kom till användning fast det momentet kanske togs bort när du fixade den uppgiften hur lätt som helst!

Ha det bra på jobbet.

Kram Maria

2008-08-27 @ 10:33:45
URL: http://maria-75.blogspot.com/
Postat av: Lena

Vilket mys! :) Men att du inte lägger upp någon bild från bröllopet godtas inte. kram!

2008-08-27 @ 12:33:28
URL: http://lenajl.blogg.se/
Postat av: Iris

Du har en utmärkelse att hämta hos mig!

2008-08-27 @ 18:57:03
URL: http://inredningskaos.blogspot.com
Postat av: EVA

Klart du kan se det live ! Det är bara att komma förbi på en kaffetår nån dag...

***

KRAAAM EVA

2008-08-27 @ 20:58:45
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Heeeej!

Tack för en Jättekul kväll!

Kommer garanterat somna med ett stort leende på läpparna!

Du å din mamma är galet trevliga!

=)

KRAM å gonatt från den lilla sångfågeln ;)

2008-08-28 @ 22:48:04
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Världens bäste Mats :-)

Hmm, en helt annan sak... jag länkar dig på min blogg om det är ok, jag antar att det är ok, och om det inte är det så får du säga till...........

2008-08-29 @ 13:02:22
URL: http://bomekblog.blogspot.com
Postat av: M a r i a k o d e n

Hallå på dig!

Har faktiskt kollat på bloggen å sett alla dina flitiga inlägg!!Fatta hur kul det var igår! Svävade hem på moooooooln!!! Jag kanske skriver nån dag på min blogg om VAR vi sågs!!! Men då avslöjar jag ju dig lite grann.....men det får du kanske tåla! Jag vet ju nu att du inte är(så) farlig!

Oj, kan det inte bli torsdag igen!???

Ha det så bra i helgen, ses snart!

KRAM!!

Ps. Liiiite besviken är jag över att du inte bloggat om mitt tros-ludd! ;)

2008-08-29 @ 21:30:58
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: M a r i a k o d e n

Jo det är mina leksaker!

13 åringar tycker att Hello Kitty är töntig =(







Kjamischhhhh!

2008-08-29 @ 22:07:12
URL: http://mariakoden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback