Ännu ett steg...

...mot mitt vårt nya liv.

image536


Hindersprövning insänt.
Liksom anmälan om namnbyte.
Sonens papper åkte med redan nu så han byter efternamn när som helst.

JÄTTEKONSTIGT!

Jag hade inte reflekterat över det där med efternamn förrän
en kollega frågade hur jag tänkte göra.
På svaret att jag skulle byta och ta sambon sa hon tvärt
"Gör inte det, du tappar din identitet"!

Såklart kommer det bli konstigt.
Jag har ju hetat samma sak i snart 28 år.
Fast jag kommer heta någonting annat innan jag hinner fylla i år.

Jag tycker inte det är ett svårt beslut men visst kommer det ta tid att vänja sig.
Måste börja öva på namnteckningen..... :-)


Text och bild:©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Emma

Blir väl spännande att byta efternamn!?=)Bara att öva och öva, önskar jag oxå fick öva på ett annat efternamn snart!!!Ha det bra, kramar emmsan

Postat av: m a r i a k o d e n

Jag tycker att min identitet försvann med barnen....haha.....men nu börjar jag hitta den igen.
Har han roligare efternamn än dig: BYT!
Har han tristare efternamn än dig: BYT INTE!
Eller så kan du ha dubbelnamn.....Det ska jag när/om vi gifter oss.....
Sådär, lite feedback från mig!

Kram å gonatt!

2008-06-04 @ 23:07:22
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: SvBG

Man vänjer sig... (säger en som bytte efternamn som sjuttonåring, dock utan att gifta sig)

2008-06-05 @ 01:11:13
URL: http://www.svenbertilgrahn.se
Postat av: Karolina

Jag har redan bytt efternamn en gång. Se det som en kul grej att byta efternamn! Och öva din nya fina namnteckning! Nu strax ut i solen! kram!

2008-06-05 @ 08:57:59
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Isabelle

Jag tror du kommer att stortrivas med ditt nya namn. Men visst tar det ett tag att vänja sig. Det är i alla fall en rätt härlig känsla att kunna presentera hela familjen med ett namn tycker jag.
Ha det gott!!

2008-06-05 @ 10:15:54
URL: http://www.humleochdumle.se
Postat av: Fru Lejon

Det tar tid att vänja sig vid ett nytt efternamn. Å när du väl bytt kommer du att presentera dig med ditt gamla namn trots att det gått ett år... Trust me... Öva på att skriva: det hjälper. Stor kram från lilla jag. Vi syns snart!

2008-06-05 @ 11:36:05
Postat av: Karin

Äsch, identiteten sitter ju inte efternamnet tycker jag. Hoppas bara du bir nöjd med ditt nya efternamn. Kram!

2008-06-05 @ 11:46:33
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: L I S A

Jag bytte när vi gifte oss. Han hade (har- det namn jag nu bär)ett "tråkigare" och vanligare namn än mitt (som var/är ett "taget" namn sen generationers generationer:) men jag är en sån himla traditionalist så det var helt ok faktiskt......

2008-06-05 @ 15:47:52
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se/
Postat av: Helena-hem ljuva hem

Lustigt nog vänjer man sig mycket snabbare än man tror!! I a f var det så för mig. (och litegrann hinner man ju vänja sig vid tanken ett tag innan det är dags). Tror faktiskt inte att jag råkat säga mitt gamla efternamn en enda gång sedan vi gifte oss. Jag trodde nog att jag skulle säga "fel" efternamn typ hela tiden eftersom jag hetat det namnet i 30 år! (-:

2008-06-05 @ 21:46:50
Postat av: Maria

Men inte kommer du att tappa din identitet för att du byter efternamn, jag lovar! Fast att öva namnteckning är ett hett tips. Jag skickade inte in för nytt körkort med mitt nya efternamn förens efter typ ett halvår... Good luck!

2008-06-06 @ 17:38:50
URL: http://maria-75.blogspot.com/
Postat av: Fridasfunderingar

Oj,oj!

Vad skönt att ni lugnar mig.

Jag var egentligen inte orolig innan hon kom med domedagsprofetian.

Jag övar flitigt!

Men jag byter från ett ovanligare, till ett vanligare namn. Kanske folk slutar missuppfatta vad jag heter när jag ringer någonstans! ;)



2008-06-07 @ 09:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback