"Jag blir lite kär i dig idag"

Vi var och fikade på Kvartersbageriet i fredags, vår familj och storasysters.
Mitt i fika-och-surrstunden tittar Maken på mig

Maken (begrundande): Jag blir lite kär i dig idag
Jag (förvånad och rodnande): Va? Varför det?
Maken (med ett leende): För du har ju utsläppt hår.

Idag (söndag) lagade jag pannkaka för första gången på säkert
två år. Det har varit något av min paradrätt.

Han fick samma ljus i blicken idag.

Kanske det är receptet på att hålla kärleken vid liv?

Utsläppt hår och en pannkaka till middag då och då.
Undrar om jag kan skriva en relationtipsbok baserat på den tesen?


Maken försöker för övrigt peppa mig i mitt matlagande.
Antar han vill jag ska laga mat oftare...

Maken (småhurtigt) Ja, jag har ju aldrig lagat pannkaka i mitt liv vet du.
Det kan bara du.
Jag (krasst): Nä det kanske du inte har, men det kan väl bero på att det
är matlagning för dummies.

Undrar om den boken redan finns annars kan jag nog skriva den.

Pappa kan få vara gästkock.
Känns som han kunde bidra med mycket.
En klassiker från svunnen tid bjuder jag på tillsist.

Pappa (med mjuk och försiktig röst till nyvaken storasyster):
Annaaaa! Du kan stiga upp nu.
Jag har fixat thévatten, det är bara att värma upp det!




 

Natti, natti!

Frida


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Wow!! Ni är ju för härliga i din familj!! Vilka kommentarer!!! ;)

Tack för att du förgyller min natt!!! Är på jobbet å är lagomt uttråkad...

Kramen, Maria

Postat av: Cissi

Hahahaha, ni är bäst som vanligt :)

2010-08-23 @ 07:31:26
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Så fint sagt av maken. tror minsann du ska släppa ut håret lite oftare ;)

Din pappas kommentar gapskrattar jag åt, vilken underbar anekdot.

2010-08-23 @ 09:32:40
URL: http://isabloggar.se
Postat av: EVA

Inte visste jag att din far är så duktig i köket...måste nog kolla med morsan din :) !



***



KRAAAM EVA



:)

2010-08-23 @ 10:04:13
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Mamma

Pappa har just gjort dig arvlös... :D

Fast Patric äger ju plåttaket på stugan så det kanske jämnar ut sig??

Kraaaaaaaaaaaaam!

2010-08-26 @ 17:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback