Läckande skrattanfall

StorA gillar för närvarande inte att borsta tänderna.
Detta för att han har ont i munnen (verkar vara en blemma).
Igår försökte jag distrahera honom och sjöng därför
"valpen min"-låten. Fast med improviserad text.

StorA min tycker om att ha skoj.
Man får ha tålamod-oj oj oj!
Om en strumpa är försvunnen så har
LillA den i munnen
(här börjar StorA skratta så tårarna sprutar,
han har länge förundrats över att lillebror äter på sockarna)
men det gör, men det gör INGENTING.

"Igen mamma" ber han storskrattande.
Och jag lyder.
StorA börjar skratta vid samma tillfälle.
Så där hjärtligt som bara barn kan.

Jag kan konstatera att låten hjälpte honom att inte
fokusera på det som skedde.

Tyvärr ledde det också till att ha råkade kissa på sig
mitt under andra skrattanfallet....

Nåväl.
Säg den plan som är vattentät.


Frida








bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback