Ge mig sinnesro

StorA (gnälligt):
Jag vill inte bo här!

Jag (förvånat):
Nähä, var vill du bo?

StorA (med "skvallerbyttabingbång"-röst):
På Mars, fast där finns inga tak.

Jag (konstaterande):
Nähä


Lite senare

StorA (jättegnälligt):
Jag vill inte bo här!

Jag (småless):
Nähä, var vill du bo då?

StorA (med skvallerbyttarösten igen):
I ett blått hus.

Jag (krasst):
Flytta då.


Strax  efter

StorA (Gnälligare):
Åh nej jag spillde

Jag (påpekar det uppenbara):
Torka då.

StorA (gnälligast):
Nä jag kan inte.

Jag (kallt- och omoget):
Då kan jag inte köpa någon dricka åt dig så länge du lever.

StorA (med gråter i rösten hotar tillbaka bäst han kan):
Då kissar jag på dig!

Inget nytt hot i sammanhanget. Tydligen är kiss på någon det
värsta StorA kan komma på.

Hotet känns dock mer verkligt sen han slutade med blöja...

Efter detta har jag gett oss båda en time-out från varandra.
Inser också att
sinnesrobönen inte är till för alla.
Den måste banne mig vara specialskriven för småbarnsföräldrar.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag ska trösta dig med min vän, att detta går över eller rättare sagt övergår till något som kallas 6års trots - och fortsätter år efter år efter det till att kallas tonårstrots. Och det min kära - ÄR INTE ATT LEKA MED! Puss på dig!

2010-06-09 @ 13:55:54
Postat av: Frida

Linda: Vet inte riktigt om det där kändes tröstande direkt ;-)

Postat av: Maria

Jag DÖR av skratt!

2010-06-09 @ 20:27:04
URL: http://maria-75.blogspot.com/
Postat av: LenaJL

Jag älskar dig och din blogg, Frida! Tack för att du får mig att minnas hur det var att skratta! :) /jättemycket småbarnsförälder.

2010-06-10 @ 17:34:34
URL: http://lenajl.blogg.se/
Postat av: moster L

StorA är bäst och tänk att han ärvt släktens känsla för dramatik.Kram

2010-06-10 @ 21:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback