Det är något fel på mig

Alla sover i huset.
Utom jag.
Hur puckat är inte det på en skala?
Jag kommer att vara apigt trött imorgon med andra ord.

För övrigt bröt jag en tradition ikväll.
Jag har alltid trott att jag älskat schlager.
Det var fel.
För första gången så länge jag kan minnas såg
jag inte Eurovision Song Contest.
Anledningen?
Sverige var ju inte med.
Med andra ord så gillar jag bara Schlager om det
finns en teoretisk chans för seger.
Utan den "nerven" orkade jag helt enkelt inte se.

För övrigt tycker jag fortfarande att vi skickade
bästa låten.

Till sist vill jag också säga att de är dags att vi
skippar att tävla i Europa. Det är ju tävlingarna i
Sverige som är spännande hursomhelst.

Vad tycker du?
(om Schlagern alltså, inte att det faktum att det är
fel på mig som är vaken när alla andra i huset sover,
det är liksom självklart)

Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag tycker inte att vi skickade bästa låten...hade velat se vad Salem hade kunnat ställa till med. Fast det var ju ingen schlager men å andra sidan så var det väl inte en schlager låt som vann? Kommer inte ihåg vad den heter och inte hur den lät heller för den delen! Tyvärr så låg jag vaken och kollade på hela eländet - magen krånglar - så det var bara elände i natt:-( Men jag vill ha kvar hela schlager skiten ändå - ngt ska man ju ha att irritera sig på?! Fast den svenska uttagningen är såååå mycke mer intressant! Kraaaaaam

2010-05-30 @ 18:02:15
Postat av: Frida

Jag tyckte Salems var okej. Bra refräng, men det var ju inte så mycket mer med den. Minns inte verserna... Dumt att magen krånglar. Jag ska säga åt den på skarpen. Du kanske har rätt, vi får väl fortsätta vara med. För diskussioner skapar ju onekligen evenemanget. KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback