Maken har gjort det. Igen.

Igår kom min kära moster L, kusin L och hennes niomånadersson P
hit på besök. Båda sönerna förärades med gåvor.


StorA:s present. En "skjutare"

Käre maken skulle hjälpa StorA att använda sin då det
var lite svårt att göra själv.

Vad han gör?
Drar på ett skott rätt i den försvarslösa P:s ansikte
med storgråt som följd.

Själv fick jag flashbacks till den tid då StorA kunde stå, men
tog sig fram krypande.
Jag och Maken brukade då roa oss (och StorA) med att kasta en
boll som han sedan hämtade.
Jag vill påpeka för nytillkomna att StorA inte är en hund, utan
en människopojke.

I alla fulla fall så fick Maken den briljanta idén att han skulle
studsa bollen på borde så den for över StorA.
Vad som hände?
Studs i bordet, rätt i StorA:s ansikte och nämnde son trillade
bakåt.

Hur var det nu igen?
En gång är ingen gång.
Två gånger är en gång-gång?

Maken är härmed bannlyst från allt som har med bollar att göra....
(och ja, han har dåligt samvete)


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja då var jag här igen å läser. Bara älskar dina bravader och får mig massor med gott skratt!!! Love it. Kramiz vännen

2010-05-06 @ 10:15:15
Postat av: Bokmalen

Vilka härliga berättelser du bjuder på!! ;) Alltid lika trevligt att få sig ett gott skratt!! :)

Kramen, Maria

Postat av: LenaJL

Men du. Det var ju som när kjelle skulle leka "let´s dance" med sin dotter. ett lyft skulle utföras. Första gången funkade det bra. Nästa gång hörde mamman ett väldans DUNS och sen hade barnet ett STORT blåmärke i pannan. "inget mera ets däns, pappa!"



jag är glad att näsan hennes är rak och att tänderna sitter kvar....

kram!

/L

2010-05-06 @ 17:53:43
URL: http://lenajl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback