Lite nytt och lite omflyttat

Hon som inte får nämnas på bloggen, men vi kan kalla henne för "svärmor" har
varit här idag och hjälpt mig. Till Makens stora förtret innebar det att han
fick jobba lite också. 2003, när vi just flyttat in, gjorde vi rookiemisstaget att
inte tänka till när vi satte upp gardinstängerna. Således har vi haft
olika höjder vid matplatsen och vardagsrummet. Maken fixade vid fönstret
i matplatsen så nu kan man byta mellan utan en massa jobb.
Gardinerna som tidigare hängt i vardagsrummet fick flytta till köket.



Till vardagsrummet sattes mina nyinköpta gardiner upp.
De tar upp alla färger i hela rummet så jag är i sjunde himlen.



"Svärmor" fick dock sy till dem eftersom mönstret inte var riktigt synkat.
Å andra sidan fick jag dem för den facila summan av 149 kr/par på
Annorlunda i Luleå. Har man någon som kan hjälpa en så blir det
ju dessutom rätt så snyggt resultat! :)

Som tack för hjälpen bjöd jag på middag!

Jag är ju ingen kock direkt, vilket ni vet sen tidigare, men jag
är en jäkel på skinkpaj!


Frida

Kommentarer
Postat av: Karolina

Så fint! Alltid härilgt att få ändra om lite hemma. Det var skönt att få ut allt julgrejs, byta ut det röda mot svart, vitt och grönt.. mer mig.. =) Ha en underbar kväll! Kram!

Postat av: Bokmalen

Tjusigt! Å, trevligt att få hjälp. ;)

I fredags såg jag på film, låg i soffan med megamensvärk så det var ganska bra tajming. Mitt i allt ont så var det skönt att inte behöva göra nåt speciellt.

Känns lite bättre idag å nu är det snart dax för jobb. Natt i veckan...

Kramen, Maria

2011-01-16 @ 20:58:18
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Emma

Jättesnygga gardiner. Me like!



KRAM

2011-01-16 @ 21:55:40
URL: http://emmabogren.blogg.se/
Postat av: Malin B

"En riktigt bussig svärmor vill jag, svärmor vill jag ha, svärmor vill jag ha. En riktigt bussig svärmor vill jag ha för det är bra att ha!"

Visst var det en sång som gick så? ;)

Härligt att få hjälp när resultatet blir perfekt.

2011-01-17 @ 07:06:58
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback