Är det verkligen så här DU vill ha det?

Jag gillar att läsa skvallertidningar.

Har till och med en prenumeration på en av dem.

En av anledningarna till att jag gillar dem, är att jag slås
över uppfinningsrikedomen hos rubriksättarna och textskrivarna.
Jag vet att allt ska tas med en nypa salt, och resten är rena lögner.
Det är underhållnig för en kort stund helt enkelt.

Senaste veckan har Aftonbladet, som visat sig vara den nyaste
Skvallertidningen på marknaden, slagit upp stora rubriker om
att den socialdemokratiske partiledaren ska ha begått brott.
Men jag är inte road.

Den ena braskande krigsrubriken efter den andra.
Pöblen samlades.
Mediadrevet var (är) enormt.

Sen visar det sig att det inte var sant.

Överhuvudtaget.

Inget regelbrott är begånget gällande boendet.

Är jag förvånad att detta kommer i samband som
skuggbudgeten presenteras: Nej
Tror jag näringslivet ligger bakom: Absolut.
Har han sökt bidraget? Ja.
Har han fyllt i blanketten rätt? Ja, allt tyder på det.
Tjänar han bra? Ja
Har han gjort nåt olagligt? Nej.
Backar medierna och ber om ursäkt? Skulle inte tro det.
Är Aftonbladet nya Hänt Extra: Bevisligen.
Är många besvikna: Allt tyder på det.
Gillar jag att bidragsreglerna som finns är så generösa? Nej.
Vem kan förändra dem? Sittande regering och riksdag.


Då kommer jag till kärnan som upptagit min tankeverksamhet
sedan det visade sig att allt gått rätt till.


Det är alltså okej att en moderat politiker har anställda som ges
svarta löner, eller icket avtalsenlig lön? Eller?
Mediadrev uteblir i alla fall, så mycket kan vi ju enas om.

Det är inte okej att en socialdemokrat ansöker om bidrag till boende
i enlighet med det regelverk som finns? Eller?


Nu ska jag vara helt ärligt (och förmodligen aningens opolerad eftersom jag är i affekt).

Jag tycker det värsta som sker i det här landet är att de som redan
har det bra, som har arbete och tjänar bra, gör det på bekostnad av
de som redan har det svårt!

Att alla löntagare i alla kategorier systematiskt stjäl pengar från de
arbetslösa, och framförallt sjukskrivna, som får kämpa för sin överlevnad.

Det är det mest omoraliska som pågår i vårt land just nu.

Och så vill ju majoritetet av Svenska folket ha det enligt senaste valet.


Girighet och egiosm belönas ju idag. Annars skulle vi ju inte ha en
regering bestånde av Moderaterna, Centerpartiet, Folkpartiet och
Kristdemokrater.

Så jag frågar dig inför nästa val:

Ska du som löntagare fortsätta att stjäla från andra?

Eller ska du aktivt säga nej till detta systematiska uttnyttjande och
lägga din röst på Socialdemokraterna och dela med dig av det du har?


Till dig som ser till hundralapparna i din egen plånbok
(läs: Röstar på Allianspartierna) gör mig en tjänst:

På din löningsdag ställ dig utanför ditt närmaste Försäkringskassekontor.
När det kommer ut en sjukskriven, gärna en som är på förlängd period
eller som blivit utförsäkrad, gå fram till denne.

Sätt på dig ditt finaste leende, se dem i ögonen och säg:
Tack för att du har det jävligt ekonomiskt så jag kan köpa den där
extra pizza, gå på bio och köpa tretton appar till min telefon!

Klarar du det med gott samvete så ska du absolut rösta på Alliansen även
i nästa val för då är du nog i ditt rätta element.

I min önskevärld skulle gemene man se på innehåll snarare än yta.
Jag bryr mig inte om VEM som leder ett parti.
Jag bryr mig om VAD det partiet står för och HUR de vill att Sverige ska se ut.

Jag är bedrövad. För just nu tycker jag allt känns ruggigt.

Nej. Egentligen sedan 2006 har Sverige varit kallt som is.
Kallare blir det.
Och då talar jag inte om den annalkande vintern.


Men jag försöker tänka på mitt motto och kämpa på
fastän jag tycker det är jobbigt.




Vänlighet är smittsamt-låt oss starta en epidemi.


Frida









Kommentarer
Postat av: Rolle

Väl skrivet Frida!

Postat av: Victoria

Jag har röstat nej tack till mina extra hundringar i plånboken, eftersom jag inte tycker att jag behöver dem. Eller, ja , visst är det väl kul med extra pengar, men inte om de flyttas till mitt konto från någon annan post där de helt säkert behövdes bättre... Jag har röstat rött, rött, rött... inte för att jag gillar Persson eller Juholt eller Sahlin eller... men därför att den röda ideologin i grunden är det jag kan stå för.



Tyvärr tror jag att många röstar på sak eller person, och framför allt tror jag att många inte har förstått att konservatismen står för att ett klassamhälle är eftersträvansvärt (för om man ska kunna bli rik, så måste nån per automatik vara fattigare. Och för att bära upp och serva höginkomsttagarna så behöver vi låginkomsttagare).



Kanske en grundkurs i politisk ideologi vore kravet för att få ut sitt röstkort?

2011-10-16 @ 00:31:16
URL: http://aldrigforsentattgeupp.blogspot.com
Postat av: Malin B

Kvällspressen har varit mer som en skvallertidning bra länge tycker jag! Inte klokt när en NYHETSTIDNING toppar löpsedeln med vad som hänt i en dokusåpa!

Nu har de ju haft fullt upp med Juholt i många dagar så då kommer ju tv-serierna i skymundan.

Fast det finns faktiskt EN gång då jag gillade skvallerpressjournalistiken och det var när Tiger Woods påstods vara otrogen - över en natt slutade tidningarna helt att rapportera om svininfluensan och hux flux var den tidigare livsfarliga sjukdomen inte ett dugg intressant.

Milda makter säger jag bara.

2011-10-16 @ 13:46:12
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Nadia

Tack för ett fantastiskt inlägg!

2011-10-16 @ 21:11:31
URL: http://nadiahill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback