Visst används musik som tortyr också?

Min lillasyster ringde mig i fredags och frågade vad LillA ville ha i present.

Jag svarade "nån leksak".

Så här i efterhand borde jag kanske varit lite mer specifik....

Han fick ett munspel och en Xylofon.

Så han spelade och sjöng som en galning under lördagskvällen.
Maken skulle åka och träna och jag skulle lägga LillA, som såklart inte ville
och istället sprang iväg med sin Xylofon.
Jag hinner se hur badrumsdörren stängs, och hör hur han börjar
plinke-plonka högt och ljudligt.

Jag öppnar dörren.

LillA tittar glatt upp, säger hej då, och stänger dörren.

Plinkeplonket fortsätter.

Kvar i rummet finns, förutom den entusiastiske musikanten, Maken som uträttar
sina behov och inte kan gå någonstans.......






He

Hehe

He he he he he


Kommentarer
Postat av: Annika

hahaha, kan inte låta blir att tycka lite synd om maken ändå...fast i er musikaliska familj ska det ju börjas i tid, så musikinstrument var ju helt rätt present :)

Postat av: Malin B

Jag hade en Xylofon som liten, de är superkul!!! Pling-plongade mycket jag också.

Värre leksaker tycker jag att t.ex. robotar som låter högre än ett utryckningsfordon är...

2012-04-27 @ 17:37:29
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: soffan

Grattis till söta LillA! I efterskott. Jag verkar ha levt under en sten. Och så underbart med xylofonen! Sådana som skiter länge kan ju behöva lite underhållning :-).

2012-04-27 @ 23:24:46
URL: http://ssomisaker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback