Ingen slår mosters GPS

 
 
StorA (ropar från hallen):
Mammaaa! Jag har blivit bjuden på kalas! Ett  bowlingkalas!
Jag åker med Moster Anna!
 
Jag: Kul! När är det?
 
StorA (exalterad) :Jag vet inte!
 
Jag: För vem är det?
 
StorA (lika exalterad): Jag vet inte!
 
Jag: Har du fått någon inbjudan på papper då?
 
StorA (går upp ett ljus): Jååååå! Vänta!
 
Springer mot mig med lappen
 
StorA: Titta! Det är för X och XX. Ett bowlingkalas!
Du vet som jag var på förra gången när han fyllde sju.
 
Jag: Och du åker med moster Anna?
 
StorA(tycker jag är extremt jobbig) : Jaaaaaa!
 
Jag: Har du träffat henne på fritte idag och ni bestämde det?
 
StorA( tittar på mig som jag den mest korkade i världen):
Nääää! Men hon hittar ju dit så då åker jag med henne.
 
 
Så.
Min egen son tror inte att jag hittar till Bowlinghallen bara för
att min syster skjutsade dem (StorA och kusinen) till ett Bowlingkalas.
För ett år sedan.
 
Nästan så jag måste skjutsa trots sjukdom bara för att bevisa motsatsen....
 
Nu ska jag fortsätta vila mig i form.
Vill bara må bra och jobba, inte ligga hemma och må dåligt.
Och ha tråkigt.
Hur går det med boktipsen? (se nedan, och sen lite längre nedan)
Precis där! Stopp!
 
Jag behöver fler!
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha, så rolig!!! :)))

Postat av: Malin B

En moster kan man lita på! =)
Gick det inte bra med Hedmans bok? ;)
Jag är urusel på boktips. Farmor ville att jag skulle låna hem "Potensgivarna" till henne. Kan det vara något? ;) Tydligen hade hennes kusin skrattat så mycket när hon läst den.

Svar: Hedman hade jag läst. Potensgivarna var...en intessant titel ;)Du får väl rapportera när farmor läst den så får jag se om jag läser den då. :D
fridasfunderingar.blogg.se

2013-02-13 @ 18:55:52
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Janne

Himlen finns på riktigt. Kör-Anna har den. Du kanske får låna den.

Svar: Tack!
fridasfunderingar.blogg.se

2013-02-13 @ 20:07:27
Postat av: LenaJL

Alkemisten -Paulo choelo

Svar: Läst den! Tack ändå!
fridasfunderingar.blogg.se

2013-02-17 @ 07:45:37
URL: http://www.lillafavoriten.com
Postat av: Carola L

Boktips:
Äldreomsorgen från Övre Kågedalen! Du har aldrig läst en liknande bok!

Till Afghanistan kommer Gud bara för att gråta


Svar: Tackar!
fridasfunderingar.blogg.se

2013-02-23 @ 16:42:41
URL: http://mammamuh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback