Och vinnaren ääärrrrrrrrrrrr....

 
Utmärkelsen på bilden har inget med nedastående att göra.
 
 
Jag har fått en utmärkelse av min bloggvän Malin.
Motiveringen gjorde att jag växte några centimetrar.
Eller vad sägs om detta:
"Fina Frida som är en bloggvän av finaste sort och som roar mig så mycket."
 
Malin berättade åtta saker om sig själv och samma uppgift följde med till
oss fem som hon skickade utmärkelsen vidare till.
 
De är ju lite lättare sagt än gjort. Sååå hemlig är jag ju inte faktiskt.
 
Nåja.
Här kommer åtta saker i alla fall.
 
 
♦ Jag kan inte säga "R". Åtminstonde inte som alla andra.
Har aldrig kunnat, kommer aldrig att göra det heller.
En del hävdar att de aldrig hört det. Jag tror de ljuger.
Å andra sidan så skulle jag ju numera kunna göra karriär inom TV.
Ingen verkar ju kunna säga "R" i det mediet nu för tiden....
 
♦ När jag var barn ville jag bli dansbandsvokalissa.
Det blev jag aldrig.
 
♦ På tal om sång.
Jag önskar jag hade blivit känd.
För då hade jag fått vara med i "Så ska det låta" och jag hade
rockat fett om jag säger så. Jag är sjukt bra på texter *nickar lite*
 
♦Jag fortsätter med sång. Råkade bli ett tema.
Men vilken dröm att få vara med i en musikal, eller
varför inte göra en dubba en röst till en tecknad film?
Det vore inte kattpiss minsann!
 
♦ Jag må var född i pedantiska jungrfruns stjärntecken, men
jag är mer av en selektiv pedant. I huvet är det ordning och reda.
I övrigt har jag levt efter devisen "Det som inte syns finns inte" så
att ta tag i alla garderober och övriga utrymmen som svämmar över
av så kallade "bra att ha" saker känns som en övermäktigt uppgift!
 
 ♦ Jag har en tävlingsinstinkt som heter duga.
Klarar inte ens av att spela snällt med mina barn bara för att
de ska få vinna. Å andra sidan så vinner de verkligen för egen maskin
och förmåga när de väl gör det.
 
 ♦ Jag visste redan när jag var 13 år vad jag skulle jobba med.
Och det gör jag nu. Vägen har inte varit spikrak, men ibland
lär man sig mer om man får ta några omvägar istället för genvägar.
 
 ♦Jag har haft fobi för eld.
Den botade jag första året vi köpte stuga. Första kvällen lyckades
jag och lillasyster elda upp sovstugan till facila 42 grader.
Vi sov gott den natten.
 
 
 
Så till mina fem:
Om jag kunde skulle Malin får tillbaka den i ett kick.
Hon har verkligen befäst sin catchfras:
"Blogga är ett sätt att umgås"-och vi två gör det bra!
 
Läna är en fantastisk människa.
Sen är hon bra på en massa saker som jag inte är.
Hon har nu startat en bakblogg som jag dregglar över.
Gör det du med!
 
Liza är bäst på många sätt och vis.
Bloggar när hon kan och det är alltid värt att vänta på!
 
Emmas blogg är värd att kika in på.
Träning, musik och femtiotal i ett.
 
M är alltid underhållande.
Skriver om både vardag och böcker med finess och stil.
Har även en underblogg vigd enbart åt bokrecensioner.
 
Nu ska jag försöka hämta mig efter den nesliga förlusten
i Memory. Jag förlorade med 15 mot 9 eller nåt....
 
Ha en fin söndagkväll! /Frida
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Men Fridagumman, så GULLIG DU ÄÄÄÄÄR! =)
Bäst är nog bara förnamnet.
Du får upp ögonen för mig att jag kanske är lite JUNGFRU fast jag inte har förstått det, jag som allitd har propsat på att jag BARA är lejon. Spännande det där. Fast jag har allt lyckats jobba bort det där pedanteriet med åren. ;)

Dansbandsvokalissa drömmer jag om - än! ;) Fast jag har ju något som saknas... Anar att det är bra om man kan sjunga en liten trudelutt då mer än då jag rockar själv i bilen då jag far hit och dit för att hämta mina ungar både nu och då. Det är förresten ett BRA intresse att sjunga för det är på det sätter jag många gånger håller mig vaken då jag dessutom spejar efter skogens alla djur på kanten. Sjunger jag riktigt högt så försvinner de! Tror jag.
Jag är inte så bra på texter så jag fyller i lite själv... Det är DÄR kareoke har en så stor fördel.

Att barnen får vinna av egen maskin kommer de att ha stor nytta av i det sociala livet. En del stackars barn blir alldeles förskräckta då de kommer ut i den hårda verkligheten och de förlorar då och då. Nä, att resa sig igen - det är grejen.

Vi skulle ha så himla skoj med lite spel och sång och så en god kaka på det.

Milda makter, alla sover här så det är därför det bara sprutar ut ord här hos dig. Snart har jag längre kommentarer än blogginlägg. ;)

KRAAAM!

Svar:
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback