StorAs nya rum!

StorA kom själv med ett önskemål hur han ville ha det i hans rum.
Jag visualiserade det och Maken och min far/barnens morfar utförde arbetet idag.

Så här blev det:


Sängen flyttades till andra delen av rummet, och tv:n samt byrå flyttades på väggen mittemot. StorA vill nämligen egentligen ha en soffa i sitt rum att sitta i när de spelar men det går ej av utrymmesskäl. 

Detta blev en bra kompromiss!

Hyllan Valje som jag satte ihop igår kan man kombinera hur man vill. Så här valde vi för att göra det lite mindre strikt.  Den idén var Maken och morfaderns och jag måste säga att jag gillade den. StorAs röst föll också på denna layout och han hade ju vetorätt såklart!

Jag kan tänka mig att innehållet i hyllorna kommer att variera rätt mycket, och det känns bra att det finns marginal för det. 


Skrivbordet Micke har han haft länge, men nu har vi köpt till en överdel med inbyggd magnettavla/whiteboardtavla.
Småbrukarna ger lite färg och lampan i kopparfärg bryter av snyggt då det är vitt/grått som dominerar rummet. Tur jag lyssnade på min mors råd där för jag höll på att ta en vit.


Jag improviserade en liten läshörna av två saccosäckar och en filt i direkt anslutning till hyllan där alla seriemagasin nu organiserats in och märks upp. 


StorA verkar supernöjd!



Kommentarer
Postat av: Liza/ mormor

Åh så fint det blev! Många fina idéer som blev en toppenfin möblering! 👍🏽

Svar: Rummet känns så stort nu när inte sängen står precis vid dörren! Bra flöde i rummet helt enkelt!
fridasfunderingar.blogg.se

Postat av: Malin B

Jätte fint! Roligt att få se hyllan, kreativt var bara förnamnet.

Svar: 😄
fridasfunderingar.blogg.se

2015-08-12 @ 21:45:25
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Margaretha Isaksson

Blev ju toppensnyggt och även praktiskt - vilket ibland kan vara svårt att kombinera! Kraaaam

Svar: 😀😘
fridasfunderingar.blogg.se

2015-08-13 @ 09:50:40
Postat av: Anonym

D

2016-12-27 @ 16:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback