Förändring på riktigt

Det har hänt extremt mycket i mitt liv senaste halvåret/året. En del saker har varit fruktansvärt jobbiga och andra odelat positiva. Ja, och en del lite både och ni vet som det brukar vara i livet.


För ungefär ett och ett halvt år sedan bestämde jag mig för att göra en stor förändring. Jag lever ju med smärta sen 2001 då jag fick min första whiplash. På senaste åren har det till och med börjat göra ont i kroppen när jag vattengympan. Anledningen är såklart min övervikt. Till detta tillkommer vetskapen om att ett av det bästa sätten att komma ur en utmattning är kroppslig rörelse.

Mentalt har mycket hänt sen innan sommaren och jag känner att jag har fått många verktyg och är sakta på väg att komma ur utmattningen, men fysiskt hade jag en viktig pusselbit att lägga.

Så i måndags gjorde jag en gastric bypass. Jag har ont, det är svårt att få i sig den mängd som rekommenderas båda i matväg och vätska. Jag gör dock så gott jag kan. Det kommer nog ta tid att lära känna lillmagen, men det ska jag se till att göra. Trots att jag har ont fortfarande ( inte så konstigt) och ibland tänker "vad f*n har jag gjort" så känner jag ingen ånger. 

Jag tror det här kan bli avgörande för min framtid. 

Så, en trött Frida ser med tillförsikt framåt. 


Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag hejjar på dej Frida och blev så glad över att se dig här igen!

Svar: Plötsligt händer det! Kraaaam
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback