Är det någon som är med mig?

Efter det jag skrev igår fortsatte jag fundera över
om det är någonting av det som sker just nu som
jag kan påverka. Det är långt till nästa val, så
där kan jag inte göra nåt.

Men dagstidningarna kan jag markera mot.

Jag beslutade därför mig för att göra nåt.

Från och med söndag 16/10 till söndag 30/10 ska jag inte gå
in på varken Aftonbladet, eller Expressens, hemsidor.

Jag vill visa att jag inte godtar deras skvallerjournalistik längre.

Det enda de förstår är minskande besöksstatistik (på webben),
och minskad försäljning (på pappertidningarna).


Blir vi tillräckligt många kanske de börjar fundera över vad vi vill läsa
när vi kikar in hos dem.

Jag vill att de kritiskt granskar samhället på faktabaserad grund.



Om du känner som mig, häng på och sprid vidare.


/Frida



Kommentarer
Postat av: Sara

OJ! Nu har jag iof inte läst vad du refererar till (ska klicka vidare), men jag kan säga att jag är ALDRIG in på expressens hemsida och kanske 1 ggr varannan månad på aftonbladet.



Varför ska man dit överhuvud taget undrar jag?



Ha en skön helg!

Postat av: Frida

Heja Sara! Jag har insett nu, när jag har bojkott, att jag har nog varit in på de sidorna FÖR mycket.



Ha en skön helg du med!

2011-10-22 @ 09:55:24
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback