BADRUMMET

Hejsan bloggvänner!
Nu ska ni få se det senaste av våra renoveringsobjekt.

Fridasfunderingar visar härmed glatt vårt badrum.

Vi bor i ett hus från slutet av femtiotalet. Huset har därmed varit annorlunda på så sätt att toalett och dusch inte har funnits i samma rum. I "duschrummet" har även tvättstugan varit, men den är ju numera flyttad (se tvättstugan).

Tyvärr har jag ingen riktig bra "före-bild", men ni kan ju få en känsla av hur det såg ut.....inte riktigt vår stil.
Vi har flyttat duschen från en sida till en annan, satt in toalett och en (i mitt tycke) snygg badrumsmöbel. Nya mattor, på väggar och golv. Kakel var aldrig aktuellt då huset är ett gammalt trähus. Golvvärme drogs in, likaså har vi en handduksvärmare. Innertaket och belysningen är också nytt.


Det här var badrummet.....
image79


image80
...och det var som sagt var inte riktigt vår stil.....hade dessutom blivit ordentligt slitet med åren.

Numera ser det ut så här:

image81

Nya duschen, och en skymt av det nya taket och listerna.

image83

Duschen från en annan vinkel. Motljuset hindrade att jag visade mer från denna vinkel.
Vi har ännu inte bestämt oss för om vi ska sätta en betongglasvägg istället för duschdraperi. Det skulle onekligen bli snyggt, men å andra sidan är ett draperi mer "lättstädat".
In i tvättmaskin och färdig på ett kick(därför är det så skrynkligt reds: anm)

image86

Motljuset som jag talade om. Dessutom handduksvärmaren och badhanddukar som är inköpta på IKEA vid senaste besöket i likhet med....

image87

... de matchande handdukarna. Badrumsmöbeln heter X-frost från Björbobad och till vänster skymtar toalettstolen.

Det känns otroligt skönt med ett fräscht badrum. Sen att ha två toaletter är inte att underskatta....


****************************************************************************



Fredag. Igen. Veckorna flyger fram.!

I helgen blir det kalas och nog att besöka ett arrangemang som heter 24-timmar musik. Har tänkt mig att se en a-capella grupp som heter Voicebox. Kör lite realgroupstuk och ska vara bra har jag hört.
Sen ska jag svulla i mig en pizza, äta godis och smälla av i soffan av sockeröverdosen.

Med andra ord blir det en bra helg.

Hoppas att alla ni fina männskor därute får en riktigt, riktigt fin helg!



Kommentarer
Postat av: Thea

Men så superfint det blev. Bara älskar era badrumsluckor, var tvungen att visa maken, nåt liknande vill jag ha när vi fixar vårt badrum.
Fint "duschmunstycke", heter det så?

Ha en go helg!! Nu ska vi över till grannarna och grilla, inte fel.

Kram

Postat av: sara

Å vad fint.... visst är det nåt extra när man har det så där fint och allt är klart:)...njut och ta god tid på dig i badrumet och njut....

2007-04-13 @ 21:01:14
Postat av: Maria

Vilken stor förändring!!!!!
Trevlig helg!!!

Kram från mig!!

2007-04-13 @ 21:18:20
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Familjen Karlsson

Oh, vad ljust och fräscht det blev. Jättesnygg badrumsmöbel! Ha en bra helg!

2007-04-13 @ 21:41:15
URL: http://karlssondelacasa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback