Det kanske är jag som är blind....

...men jag har kollat in på "tisdagstema" flera gånger idag, men ser bara förra veckans tema. Kanske är det påsklov även där?

I brist på annat kan jag ju alltid skriva lite om påsken.

Den var bra.

Så, då var det klart!


Skämt å sido. Vi har precis som jag skrev innan helgen startade träffat en massa trevliga människor, ätit i en massa (alldeles för mycket) god mat och skrattat mest hela tiden. Vädret har varit sisådär så påskfirande på stugan blev det inte. Däremot träffades vi alla här istället, och det var nästan lika bra.

I fredags hade vi middag för några vänner, så jag tänkte faktiskt visa lite bilder från dukningen. Inte så avancerad kanske, och vi använde grillbestick  trots att de inte är så snygga. Jag är nämligen av den bestämda uppfattningen att serverar man kött ska man inte behöva såga sig igenom med en vanlig kniv. Så det så!

image75
Foto: Privat

Servisen heter Sara, tyävrr utgående från Duka. Jag har dock hunnit införskaffa det väsentligaste. Senast i veckan kom min beställning på dessertskålar, som dock denna gång fick tjänstgöra som förrättsskålar till fisksoppan.
Jag fyndade också en ny duk från Hemtex.
Det är en vaxduk egentligen, men ser ut och känns som en vanlig.
Superbra ur "fläcksynpunkt"!

Min plan framöver är att visa lite mer inredning, då jag senaste tiden lite glömt bort den biten. Eller så har jag helt enkelt inte haft någonting att visa upp?
Ett färglager till på taket i nya badrummet, sedan kommer det till allmän beskådan.


Tillsist:
Det stör mig att jag inte lyckas ta bort centreringen på texten efter bilden, men nu ger jag upp!


Kommentarer
Postat av: Thea

Så fint det ser ut på bordet, inbjudande att sätta sig till bords där. Servisen är ju jättesöt, synd att den utgått. Jag kan skymta Cult-ljuslyktan också tror jag =)
Tack för att vi fick se fina dukningen/ha en bra dag/kram

Postat av: Crazypill

You fink Im crazy? I guess I am... =)

2007-04-10 @ 18:26:10
URL: http://crazypill.blogg.se
Postat av: Crazypill

You fink Im crazy? I guess I am... =)

2007-04-10 @ 18:26:27
URL: http://crazypill.blogg.se
Postat av: Liza

Så fint! Den servisen är så vacker.. och duken passar så bra till!
Kramisar!

2007-04-10 @ 20:06:35
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Crazypill: Aaaaa. Men det gillar jag! :D
Thea:Tack, och varsågod. Jo, du skymtar rätt, det var den jag syftade på när jag kommenterade dina :D
Liza: Tackar, tackar!Jag hade mina tvivel, men fick god peppning i valet av duk och jag är supernöjd! Kram tillbaka!

2007-04-10 @ 21:33:08
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Maria

Vilken fin bild!!!!
Vi har inte kunnat ha vänner på middag....Vi har slipdamm tyyyp överallt här hemma.... Vi kanske skulle ha tagit eran adress o kommeít till erat dukade bord!!????
Kram o gonatt!!!

2007-04-10 @ 22:06:25
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: saravillfara

Jag undrar också över var tisdagstemat blivit av? Kanske påsklov som du säger.
Vilket fint namn på den fina servisen... *ler*
Och vaxduken är toppen, likadan som jag också har köpt, och har klätt in skrivborden i datarummet med, funkar kanoners!

2007-04-11 @ 12:09:18
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Postat av: Fridasfunderingar

Maria: Tackar!En är ju amatörfotograf så peppning mottages tacksamt! Kul (jobbigt?) med slipdamm. Tyvärr har jag ju hunnit duka av bordet för denna gång. Nästa gång kanske? Kram!
Saravillfara: Visst ÄR det ett fint namn!Duken är bäst!Helt klart ett bra köp från Hemtex.Halva priset dessutom :D

2007-04-11 @ 12:38:54
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback