Söndag!

Vet ni.
Våren har kommit hit också! *hoppar och studsar*

Igår var det riktigt varmt ute. Det märktes på folket. ALLA var ute: Bilar tvättades, många solade, cyklister överallt, en del promenerade och de flesta stod och pratade med bekanta, vänner och/eller grannar.

När jag satt och solade de vita, lurviga benen ute på altanen kom en av grannarna runt hörnet på sitt hus.Jag har inte sett honom på hela vintern så jag kläckte ur mig det fyndigt " Jaså har du också tinat fram". Jag tyckte jag var väldig rolig.

Idag småkrattade jag litegranna. Men bara lite. Det var blött och tungt. Jag har redan träningsvärk. Jag försökte mig också på att sopa av gården. Men sopen var trasig så jag gav upp det också. Precis när jag skulle in kastade jag en blick på sidan av huset, och vad får jag se. Vårtecken!

Kolla här bara:

image88
Foto: Privat
Rabarber, rabarber,rabarber. I år ska jag göra rabarberpaj.


Sen måste jag även få visa min andra koskylt som pryder mitt hem, för annars kanske den blir ledsen då den andra skylten fick vara med i senaste tisdagstemat.

image89
Foto: Privat
Ja, jag gillar fortfarande kor......


Snart, gå en prommis. Inte lika soligt som igår, och det blåser lite men är ändå behagligt ute. Ska bara äta lunch först och mata söt A.


Ha en skön söndag!

Ps: Läs föregående inlägg om tåget också....... :-(   Ds

Kommentarer
Postat av: Lisa

fina bilder :)

Postat av: Liza

Yes! Har fått lite vårkänslorl. Har varit ut till stugan idag - snart har snön tagit sluuut!
Låter mysigt med rabarberpaj.. blir man bjuden????
Om Bloggtåget... ja, man blir besviken... men jag är glad att du rekomenderade mig (Gillar din blogg hur mycket som helst!) och jag ångrar inte de jag rekomenderade heller..
STORKRAMEN! Liza

2007-04-15 @ 17:01:36
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: saravillfara

Åh, raberberpaj - längtar!!
Mina är också på väg upp, toppenbra att de är så vårpigga, eller hur?!

2007-04-15 @ 22:13:42
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Postat av: Fridasfunderingar

Lisa: Tackar!
Liza: Mysigt med stugan!Kan tänkas att du får smaka en bit av pajen ;-) Tack för att du gillar mig än!
Saravillfara: Det är superbra!!!!

2007-04-17 @ 11:23:32
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Axelalise

Like the site--sorry about the problems with the guestbook though.

2009-08-11 @ 07:54:17
URL: http://axelalise.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback