Entréhallen är klar!

Oj vilken helg det har varit!
Varenda del av min gamla kropp värker.....

Världens bästa mamma lärde mig att tapetsera igår. Vi var ett riktigt bra team.
Inte ovänner en endaste gång! Fast det har vi aldrig varit, annat än när det gäller städning..... ;-)

Vi började med att tapetsera entrehallen som saknade tapet på vissa ställen (under hatthyllan).
Innan du läser vidare så kolla här för före-bilder på det och resten av hallen.

Resultatet:

Hallen klar

Regnet strilar ner så det är omöjligt att visa HUR LJUS hallen har blivit med det nya golvet och nya dörren.
Ni får tro på mig ord helt enkelt.


Klinkersgolv

Klinkersgolvet från Ångsågen.
Det blir nog ännu mysigare när vi sätter på golvvärmen.
Just nu är det liiite kallt att gå på.

Förvaringssystem

Favvohatthyllan fick såklart vara kvar.
Förvaring har skapats med IKEA-hyllor för 39 kr/st och platsbackar.
Fast jag måste hålla med sambon att det inte ser klockrent ut.
Ska nog försöka få tag i Branäskorgar eller fixa till de befintliga på nåt sätt.
Funktionsmässigt känns det dock som de är värda sin vikt i guld!

Upphöjd skohylla

Skohyllan har vi fäst på väggen istället för att ha den ståendes på golvet.
Känns bra ur städsynpunkt.

Nya dörren

Nya dörren sett inifrån. Jag är så sjuk nöjd!

*--*


Vi tapetserade sovrummet också, och det blev ännu finare än jag trott.
Jag tänker dock hålla på det ett tag, för vi ska iväg och kika på golv snart.
När det är lagt, lister är uppe och rummet möblerat lovar jag att visa bilder.
Jag håller ju bevisligen det jag lovar så ni kan känna er lugna.

*--*




Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: karolina

Åhh, så fint!! mkt nice! duktigt gjort!
kram

Postat av: Karin

Haha du är nog vuxen ändå. Halvliter sats betyder att man bakar på en halv liter mjölk. Vad skönt att ha hallen klar, superbra!

2007-08-26 @ 15:07:21
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Karin

Haha du är nog vuxen ändå. Halvliter sats betyder att man bakar på en halv liter mjölk. Vad skönt att ha hallen klar, superbra!

2007-08-26 @ 15:07:34
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Liza

Vad snyggt det blev i hallen när hyllorna kom upp.. Superduper!!
KRAM! och tack för igår!

2007-08-26 @ 15:30:53
Postat av: Mariakoden

Vad duktiga ni är på att
1. Tapetsera
2. Tapetsera utan bråk....
Det hade jag aldrig klarat med min pappa.......
Kram!!!

2007-08-26 @ 16:39:02
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Helena

Duktigt att hålla sams med mamsen under en premiärtapetsering! Vad ljust och fint ni fått det i hallen!

2007-08-26 @ 21:22:09
URL: http://www.hwmljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: Lisa

Men såå snyggt! Jag förstår att du är mer än nöjd! jag vill också ha ny ytterdörr *tjurar*.. fint! *KRAMAR*

2007-08-27 @ 11:05:02
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Bea

Det blev kanonfint!! Ser verkligen ljust och välkomnande ut. Ser framemot att se sovrummet :) Kram!

2007-08-27 @ 20:06:16
Postat av: Barbro

Ljust och härligt med en funktionell och fin hall!! Det har ni gjort bra!! =)

2007-08-27 @ 22:18:21
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Madde

Åh vad snyggt det blev! Men jag är lite besviken att ni inte följde trenden med det ursnygga golvet ni hade tidigare i hallen ;) Hade ju kunat bli en klassiker ;) Nej men allvarligt så vart det verkligen SUPER bra! Kramar!

2007-08-28 @ 10:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback