Temporära barnrummet

Hejsan bloggvänner!

Vad roligt att så många kommenterat de senaste dagarna!
Värmer mitt hjärta!

Min lilla "rebell" tog ju som bekant sina första steg för inte så länge sedan. Nu går han.
Helt otroligt.
Vingligt är det. Ramlar gör han.Framåt kommer han. Långt tar han sig.

Min stackars son har inget "riktig" rum i mina ögon.
Han har ett temporärt dylikt (hur temporärt är det när han haft det i snart hela hans liv?), men så fort vihar flyttat till vårt nya sovrum, blir vårt hans egna borg.
Det finns möbler som vackert bor i sina IKEA-kartonger och tålmodigt väntar på sin tur.
Än så länge bor dock sonen så här:

Sovhörna

Sonens sovhörna i det vi kallar för "mittenrummet".
Är nämligen genomgångsrum till datarummet, så det känns som mitt i smeten.
Får se om vi ska göra nåt åt det så småningom.

Nöden har ingen lag...

Alla byråer var upptagna, och jag kände inte för att köpa en ny då det som sagt finns förvaringsmöbler som väntar.
Så, trådbackarna är just nu förvaring...
Har lagt en gardin över för att dölja eländet något, men det ser riktigt "tajkon ut".


IKEA-möbler

Möblerna känns väl igen?
Mammut från IKEA.
En doppresent från mormor och morfar.
Kommer nog att användas flitigt framöver.


Stringhylla med leksaker

Stringhylla (en ÄKTA sådan) används också till leksaks-bok-och prylförvaring.
Fyller definitivt sin funktion och är i mitt tycke väldigt fin!
Sambon hatar dock stringhyllor vilket resulterade i att jag gav bort en tre-fyra stycken till min mor,
Onödigt att nåt så läckert bara förvaras i ett garage, eller hur?!

*--*

Ser fram emot att visa "det riktiga" barnrummet vart det lider.
Men, tålamod är ju som bekant en dygd.
Försöker intala mig själv det i alla fall.
I ärlighetens namn kliar det i inredningfingrarna.....
Snaaaaaart!!!!!???





Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hugaligen, har du gett bort stringhyllor??!!Du borde få smisk:))) tur att en blev kvar i allafall..vi längtar ju också efter att se hur det blir när det blir klart!

Postat av: MO

Det är så kul att inreda barnrum, man kan låta fantasin flöda. Fina möbler han kommer att få på sitt rum, bättre lite taikon nu o snyggt sen......ha de gott, kram

2007-08-14 @ 20:14:12
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Karin

Samma här! Man har massa projekt som man är sugen att starta med men allt har sin tid (och kostnad :))

2007-08-14 @ 22:44:23
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Lisa: Ja....faktiskt. Men då kom de ju till hem där de används istället! Lite smisk förtjänar jag dock.Eller kanske mest sambon?! ;-) Lär dröja några veckor innan rummet är klart, men det är inget att göra åt...
MO:Jag håller på att längta ihjäl mig!!Less på taikon, men det får duga så länge! Ha det bra själv!Kram!
Karin:Tänk om man hade en MASSA pengar så man kunde göra allt på en gång!!! Obegränsat med ledig tid skulle också sitta bra! Men, tålamod var en dygd tydligen så det är bara att bita ihop!

2007-08-15 @ 09:32:28
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback