Åter från Hufvudstaden

Hejsan vänner!


Här kommer en liten rapport om helgen som gick.
Tyvärr fotade jag inte hälften så mycket som
jag borde.....och många kan jag ej visa.


Fredag:
En timme sena anländer vi till Arlanda och tar expressen in till T-centralen.

Express

People get ready there's a train a coming.....

Vi tar första bästa utgång ut och börjar fundera över var vårt hotell kan ligga.
J. höjer blicken och ser det. Ca trettio meter från där vi står.
Snacka om centralt!

Nordic Sea hotell blev vårt övernattningshem för helgen och vi stormtrivdes.
Fräscht rum, sköna sängar, jättegod frukost, centralt och trevlig personal.
Bra för plånboken dessutom!

Hotellet

Ord överflödiga.

Vi lämnade grejerna på rummet och begav oss till Mojo.
God smörgås och gott kaffe behövdes om jag säger så.
Blodsockerhöjning är aldrig fel.

Fikapaus

J beställde en "Chai-Latte". Jag trodde hon sa "tjej-latte" och
undrade vad det var för något dumt påhitt....
Som Austin Powers fan kunde jag inte annat än att utbrista
"I've lost my Mojo" lite då och då....och sedan skratta för mig själv.
Jag tror J blev gode less, men döljde det bra!

Vi hann strosa litegranna i ett regnigt Stockholm innan
 vi kom på den briljanta idén att gå till Södermalm och restaurangen vi skulle möta en annan vän på.
Vi såg ut som två dränkta katter när vi väl kom fram......

Supergod mat , en massa surr och roliga nyheter blev det på Sonjas Grek.
Kan rekommendera den restaurangen varmt.
Priset på maten var dessutom humant!

Lördag:
Sovmorgon till halv nio.
Fatta hur underbart!
Vi sov som prinsessor hela natten!

Dagen var vigd åt shopping men det är ju som bekant
ibland lättare sagt än gjort.
Vi såg till att handla tyget till J:s bröllopsklänning först för att det var absolut viktigast!
Sedan strosade vi runt på en massa butiker, både kläd-och-inredningsbutiker.
Åt lunch på NK och försökte se den omtalade julskyltningen men det var så mycket folk...
Köpte en och annan julklapp.
Fikade igen.
Hittade dessa till mig själv.

Shopping S-holm

Inte det lättaste ens i hufvudstaden att hitta kläder om man är lite större.....


Kvällen kom och Pizza Hut blev matstället. Jag ääääälskar Pizza hut!
Sedan begav vi oss till Göta Lejon för att se Sound of music.
Det var bara sååååå bra.
Okej att Pernilla Wahlgren är lite bräkig ibland när hon sjunger.
Okej att Tommy Nilsson är gode stel. Kapten von Trapp ÄR ju stel liksom.
Tommy var väldigt snygg dessutom....har inte tänkt på det förr.
Dessutom var det inte första gången vi såg han denna resa (kommer mer nedan).
Barnensemblem var grym och Abbedissan och nunnorna hade rejäla pipor.
Om det är någon som ska se den så läs inte nästa stycke..

Helt plötsligt, när "von trapp" familjen rymt under festivalen börjar
 ju soldaterna leta efter dem.
Överallt!
Då menar jag överallt!
Jag flög minst en meter upp i luften när någon helt plötsligt skrek
 
till bakom mig och soldater "beväpnade" med ficklampor genomsökte även balkongen där vi satt.
Gode läckert måste jag säga!


Så, nu kan ni läsa igen.

Kvällen avslutades med en drink i hotellbaren följt av något så tjejigt som
en uppfriskande ansiktsmask.

Söndag:
Sovmorgon. Vaknade vid nio.
God frukost.
Problemfri hemresa till och med för en ovillig flygare som mig själv.
Mottagen av sambon och en troget väntande lilleman.
Jag fick till och med ett leende.
Trodde han skulle vara sur, men icket det!

Del av välkomstkommittén

Vaaar är maaaaaaammaaaa???



Kändiskoll:

Någon som var misstänkt lik "Idol-Sebastian" mötte vi på Luleå Flygplats.

Jan Guillou satt och signerade böcker på Arlanda.Han ser rätt butter ut faktiskt.

Tommy Nilsson mötte vi på fredagkvällen då han kikade in
på Pressbyrån vi just lämnat.
På vägen tillbaka till teatern ropas han fast av en uteliggare.
Ser hur han trevar mot fickorna och sedan säger "nej tyvärr."
Sen håller han fram sin egen tända cigarett och det sista
jag hör är något i stil med 
" Du kan få min om du inte är rädd för baciller".
Han är en ödmjuk kille den där Tommy.

Ett skådespelande par i övre medelåldern. Hon tror jag varit med i "Rederiet" och han i något kultigt som "Goda grannar" eller "Varuhuset".
Namnen  kommer jag inte på för tillfället....
Mina vänner skrattade åt att jag kallde dem för kändisar.....

Å andra sidan påpekade J för mig att jag minsann missade "den brunbrända nyhetsuppläsaren för nordnytt".
Jag vet då inte vem som borde skratta jag....


Nöjd och glad, men trött, är jag nu hemma.

Vilken superhelg jag haft!!!!



Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

Oj vilken helg!! Helt ärligt så är jag sååå avis!!!
VILL ÅXÅ TILL STOCKHÅÅÅÅLM!!!!

Snyggt med gröna kläder...i like!

Ha det bäst!! kram!

Postat av: m a r i a k o d e n

psst....Coop har sååå snyggt julpapper....rött med vita prickar! har köpt en massa rullar! Slitstarkt å bra ;)

2007-12-10 @ 23:47:33
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: saravillfara

Vilken helg!
Vad härligt att få unna sig en sådan någon gång emellanåt.
Efter en sådan är det ganska skönt att vara hemma också.

2007-12-11 @ 00:00:39
URL: http://saravillfara.blogg.se
Postat av: Anna

Hej!
Vad härligt du verkar ha haft det. Snygga kläder och roligt med musikal.
BTW, jag älskar kändis-spotting! Är man från Norrland eller?Haha!
Ser fram emot onsdag, blir roligt, både att sjunga och att träffa dig!
Kram o välkommen tillbaka till kylan!

2007-12-11 @ 01:18:05
URL: http://enannansidaavanna.blogspot.com
Postat av: madde

Åh vilken mysig och underbar helg du verkar ha haft. Godkänner din rapportering. Väldigt beskrivande och utförlig! :) Jag är verkligen avundsjuk att du har sett S.O.M. Hoppas du nu har vilkat upp dig och känner dig redo för julen! Kramar!!

2007-12-11 @ 07:21:51
Postat av: Lisa

Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Så roligt med en helg i storstan! Kram på dej!

2007-12-11 @ 09:04:16
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Läna

Så kul att läsa! Men jädrar... avundsjukan kryper i kroppen på mig! ;)

2007-12-11 @ 09:39:41
Postat av: Fridasfunderingar

Mariakoden:Svarat hos dig! (fast det vet du ju redan) :D

Saravillfara:Väldigt trevligt att fara bort, och skönt att vara hemma.Måste ju vila upp mig efter semestern liksom ;-) KRAM!
Annagumman: Jag vet! Är sååååå töntig som spanar på kändisar, men jag kunde inte låt bli! Ses imorgon! KRAM!
Madde:Kul att det dög! :D KRAM!
Lisa:Det var extremt skoj! KRAM!
Läna:Kul att du gillade det! Det var härligt att fara bort.När Alma blir lite större så....KRAM!

2007-12-11 @ 15:12:36
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Eva

Vilken härlig helg du haft !!! Guuu vad avundsjuk jag blir...vill också åka på lyxsemester till huvudstaden...fast jag åker ju till Spanien till påsk med döttrarna...det blir också kanon !!!
***
Ha en fortsatt fin tisdagkväll !
KRAM EVA

2007-12-11 @ 18:04:27
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Karolina

Låter som en riktig toppenhelg! SKönt med lite sovmorgon också utan nån lilleman som väcker en tidigt. Å allt från shopping, god mat och kultu, kan det bli bättre?
Bamsekramar på dej, bara en vecka tills jag får kasta snöbollar..!

2007-12-11 @ 18:28:32
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Karin

Vilken skön helg ni verkar ha haft. Bara att få sova ut! Och äta hotellfrukost är ju det bästa.

2007-12-11 @ 21:47:02
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Victoria

AVUNDSJUK!!! Tur att jag å tjejgänget ska dit i april.

Nordic Sea har jag bott på, så även Nordic Light som i min smak är mycket snyggare... men... är det inte svindyrt??

2007-12-12 @ 00:01:24
URL: http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se
Postat av: Fridasfunderingar

Eva:Spanien läter ju inte alldeles fel så så avis behöver du inte vara....;-) kram!
Karro:Det var det!Längtar till du kommer hem! Call me!KRAM!
Karin:Hotellfrukost borde man få jämt tycker jag!Snacka om humörhöjare :D
Victoria:Skoj för dig/er i april!
Det var faktiskt inte svindyrt. Vi betalade 1200 kr tror jag det var.Värt varje krona!!!!

2007-12-12 @ 22:10:43
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Vicke

Låter verkligen som en superhärlig helg:)
Kram

2007-12-12 @ 22:16:10
URL: http://www.vickes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback