Fredagkväll

Skrev igår om ståupp med Rowan Atkinson, men det var det ju inte. Nog är han roligt alltid, men jag hade ju förvantat mig en ståuppshow, vilket det ju inte var. Istället var det ett hopplock av sketcher och inspelat 1991. Jag hade hoppats att få se honom i något annat element, och mer naturlig.  Tycker ändå det är roligt att SVT 2 har visat stå-upp fyra(tre) torsdagar i rad. Tyvärr var detta den sista gången.

Idag plockade jag ivrigt fram min kamera för att fotografera saker och rum i vårt hus. Insåg till min fasa att det inte är många rum som är helt färdiga faktiskt. Resten var mer eller mindre stökiga. Jag vet då fasen inte hur man ska bära sig åt för att hålla prydligt då det ligger kräkhanddukar, leksaker, babygym och andra förströelsesaker till A överallt. Har liksom ingenstans att ha dem. Har dock bestämt att NÄR  det blir att åka till IKEA ska nog följande skåp inhandlas då det matchar spjälsängen. Tanken är då att köpa lite korgar och annat för att förvara lego och leksaker i så småningom, och sedan använda den som vanlig klädgarderob då A:s blivande rum saknar just en garderob.

Skåp
Hensvik klädskåp samt sängen vi redan har (fast inte originalet för den är ockuperat för tillfället)
Bilderna är som ni nog förstår från IKEAS egen hemsida.

Säng


Som jag nämnde så är det ju mycket som inte alls är färdigt hemma. Hallen saknar golv (fast P försöker intala mig att spånskivor är jätteinne bara för att vi såg några lurade engelsmän övertalas i "Drömhus" på Discovery T&L att lägga in dem av någon posh designer). Det las in golvärme där i somras och sedan var tanken att det skulle läggas in klinker. Tyvärr blev det inget av det. Kan ju vara för att A. kom och P. blev lat. Hipp happ så kom kylan och värmesystemet slogs igång. Inget snyggt golv att njuta av än så länge. I köket har kaklet börjat lossna då vi genade och inte satt på gipskivor bakom....SKIPPA INTE DET. Kaklet är inhandlat och väntar på montering men reglerna är att inget kakel rivs ner förrän det andra ska sättas upp. Vi bodde nämligen nästan ett helt år med bruna spånskivor framme. Usch!

Så, då satt jag och funderade på vad jag skulle visa idag av det jag faktiskt har hemma.
Fotade ändå litegranna bara för att lära mig bli bättre.
Sen när jag såg "Så ska det låta" idag så sjöngs "Ljus och värme", vilket fick mig att tänka på min morfar. Automatiskt kommer tankarna om han och mormor. Morfar lever inte längre, men eftersom vi tog över detta hus av mormor och morfar så finns han ju alltid här. Snickeri var morfars grej, och att måla mormors. Därför vill jag visa dessa två fin,fina grejer som de gjorde. Vem som gjorde vad borde kunna listas ut med ovanstående information.

Hörnskåp
Hörnskåp

Nyckelskåp
Nyckelskåp


Ha en fin helg!  /F.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Men så fint! Mormor skulle se detta - morfar vet det nog redan.... om du förstår vad jag menar.
Kram på dig!
Snart är det melodifestivalen - undrar vem som vinner ikväll???

2007-02-24 @ 19:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback