Perfekt?

Oj vad helgerna går fort! Snart är det måndag igen. Inte för att det spelar så stor roll för mig då jag är mammaledig, men det märks ju på det sättet att P börjar jobba igen. Berättade i tidigare inlägg hur jag, men kameran i högsta hugg, gick runt i huset och fotade allt möjligt. Det var ju då jag insåg att ingenting är riktigt klart och att det jämnt är stökigt här.

Pedant är ingenting jag någonsin varit.
Jo förresten när jag var liten och vägrade somna innan hela rummet var städat.
(Ja, inte dammsuget och så, men alla saker skulle vara på sina platser).
I annat fall så grät jag har min mamma berättat.

Senare, ju äldre jag blev, så var det så att mamma fick gråta för att det var så stökigt.....

I alla fall så slog det mig en sak när jag tänkte på det där med ordning att det strävas mycket efter perfektion. Vilket är himla märkligt! Alla vet ju att nåt det inte existerar något som är perfekt.  Min insikt var att jag gillade det. Att saker kan vara vackra ändå. För att de är verkliga.




 

Verkligt och vackert!
Blomma




Kommentarer
Postat av: Mamma

Jo du! nog grät du om det var stökigt alltid (när du skulle sova)...
Sen tycker jag inte alls att du alltid har stökigt jämt så det så! Ni har ju jättefint hemma!
och perfekt det kan man varken bli eller ha det... tyvärr..
Kram

2007-02-25 @ 22:37:42
Postat av: Fru Lejon

Tycker allt ni har det fint hemma, i alla fall de få gånger jag varit där. Men det kanske är superstädat då man väntar främmande..? Angående det där med stökigt hemma.. Är det universiellt, eller...?

2007-02-26 @ 10:23:56
Postat av: Thea

Välkommen till bloggvärlden! Här kommer jag kika in igen!
Thea

Postat av: saravillfara

Vilken fin blogg du har, visst är det roligt att blogga??
Åh, vilken söt historia - jag tror aldrig jag har hört talas om någon som varit så noga som barn, med att ha ordning och reda på rummet :)

2007-02-27 @ 11:53:02
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Postat av: Frida

Mamma och Fru Lejon: Det är för att jag städar innan besök.

Thea och Saravillfara: Tack så mycket!Kul att ni kikade in!

2007-02-27 @ 13:41:47
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback