Hjälpsamma människor!

♥Hejsan bloggvänner!♥

Först:
Tänk att en oskyldig liten förfrågan kunde få sånt gensvar!?
Tack för alla kommentarer och för de många recepten på rabarberpaj jag fick igår.!
Tips till alla som vill göra rabarberpaj, kolla där↓.

Sen:
Regnet det bara öser ner *nynnar*
Känner mig fruktansvärt instängd!
Vi kan inte gå ut på promenad. Inte heller fara och hälsa på de som är lediga eftersom det innebär att vi måste umgås med andra som har barn och då jag känner mig osäker på om sonen smittar så vill jag inte utsätta dem för den risken.....(lång mening)
Har jag dock tur så ska jag om mamma på stan sedan i eftermiddag då sambon slutat jobbet. Yihaaa!

Till sist:
Kommer ni ihåg min oro för att min egenhändigt gjorda rabatt inte skulle växa?
Den visade sig vara en ogrundad oro.
Tog denna bild igår:

image205


Bonus:
Avslöjade en hemlis igår i svaret på en av kommentarerna ang rabarber.
Den nyfikne kan kolla själv nedan  :D




Text och bild: © fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Vildängel

Ja visst är det trist med regnväder? Men det hör väl sommaren till det med - själv passar jag på att ta en bloggdag, städar och mojjar på med nya kameran.

Postat av: Liza

I´m singing in the rain.. singing in the rain.. Härligt med lite regn till slut - behövs verkligen..
Syns senare..
Kram!

2007-06-13 @ 12:18:19
Postat av: Lisa

Nä nu räcker det med regn! (så sluta sjung*S*)
här är receptet på världens godaste rabarberdricka!
3kg rabarber
2citroner
3,25 l kokande vatten
2,2 kg socker
30g vinsyra
1krm natriumbensoat
skär rabarberna och citronerna i tunna skivor
varva rabarber och citroner i en rostfri bunke. slå på det kokande vattnet
låt stå i två dygn. sila. rör ned sockret lite i taget och tillsätt vinsyra och bensoat. Rör noga till sockret smält. Häll i plastbackar/flaskor och frys. Håller hela vintern i frysen, tinar jättesnabbt och är världens godaste dricka! Tänk på att köpa rabarber(om man ska köpa nya plantor)som är oxalfria. (Oxalsyra är en syra som finns naturligt i rabarber som kan vara skadligt för njurarna i större mängder) lycka till med världens godaste saft och kram, nu är du länkad hos mej!

2007-06-13 @ 12:40:16
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: EVA

Jag brukar också göra rabarbersaft och sen fryser jag in den i petflaskor...för den kan lätt jäsa. Sen har jag färsk saft hela vintern...jättegott !
Vi har varit ute i regnet idag och shoppat lite i stan jag och dottern. Skönt att bara komma hemfrån en stund...
KRAM EVA

2007-06-13 @ 13:57:13
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Vildängel: Ska väl vara det som är bra med dåligt väder, mer bloggande?!Har just kikat in hos dig!
Lisa: Schysst! Lät friskt och gott! Tack för länken! Kram!
Eva: Petflaskor lät smart! Ska komma ihåg det! Kul med shopping! Kram!

2007-06-13 @ 14:58:17
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Karin

Hoppas du fick shoppa lite för man kan bli galen av att vara "instängd" en hel dag annars. Bra att få tips om recept när man frågar. Alla ger ju då sitt favoritrecept. Jag testade faktiskt mariakodens recept idag, mycket lyckat. Hoppas du hittade något bra recept själv. Ha en bra kväll.

2007-06-13 @ 20:25:09
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Thea

Nyfiken jag: såg inget nytt bland kommentarerna i inlägget innan (inget jag inte redan visste...=)=)
?
Ha det!

2007-06-13 @ 21:54:05
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Karin: Japp! Hittade ett par byxor som var korta, jeansaktiga och svarta. Funderar på att ha dem under en lång tunika på bröllopet. Klänning är inte riktigt min grej.....Det var sååå skönt att komma ut!!!! :D Är övertygad om att flera av recepten är jättebra, ska skriva ut dem och prova eftersom!
Thea: Haha! Det var ingen stor hemlis, men det är från mig skriven till...hmmm....vildängel tror jag.
Jag kan ju avslöja den här. Håll i dig för antiklimaxet:
Jag har ett "rabarberland" till...så jag har hur mycket rabarber som heeeeelst :D Ok. Lät mer spännande än det var eller hur? ;-)

2007-06-13 @ 22:16:23
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Thea

Hahah..ok det tänkte jag inte alls på. Jag tänkte på en annan sak..........=)

2007-06-14 @ 11:39:59
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Thea: Vad då om JAG får vara nyfiken???

2007-06-15 @ 09:37:46
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback