Midsommarhelg

Hej där ute!

Även denna gång måste jag börja med att tacka för alla hälsningar!
Jag mår mycket, mycket bättre nu, faktiskt nästan bra. Det är skönt!

*--*

Midsommarafton var mysig!
Jag och min familj, storasyster med familj, lillasyster, mamma, pappa och farmor hade en heldag på stugan.
Kanonväder var det också!
Fast det tyckte inte bara vi, utan även brämsinvasionen som kom.
Många dödsfall blev det den dagen.....

Sillunch, jordgubbstårta (lillasyster fyllde systemet), fika, grillning och rabarberpaj
intogs på de timmar vi var där.
Fanns ingen som gick hungrig hem om jag säger så.


Mina favoriter är ägg med kaviarröra, de är äggstra goda.
Senapssill är inte hellere trist. MUMS!


Dessutom, för första gången någonsin.
(Ja, då räknar jag inte en hiskeligt ful en som fader gjorde på förra stugan)
VÅR FÖRSTA MIDSOMMARSTÅNG!

Världspremiär: MIDSOMMARSTÅNG


Var ju jätteskoj, och lätt, att göra :D

*--*

Midsommardagen lurade svärmor(farmor) ner oss i parken. Hon bad oss såååå snäll när vi gjorde en snabbvisit hos Patrics moster och deras firande. Vi packade in allt i bilen och styrde kosan mot badhusparken.
"Det är jättelite folk" sa svärmor.
Det var sköööönt tyckte vi.
Drack en kopp kaffe, strosade lite och satt i gräset ett tag i finvädret.
Perfekt!

När vi kom hem tog jag upp en massa rabarber och frös in dem. Fast jag glömde kapa dem i lämplig storlek innan jag förband dem (med snörpex), så det blev lite trixigt att få in dem i frysen. Det gick tillslut i alla fall.
Kontentan av det hela är att jag inte är så smart.
Då vet ni det!

*--*

Idag verkar det vara varmare än igår till och med!
Undrar om Backcity är öppet?
Då kanske vi far dit.


Ha en skön söndag!





Text och bild:©fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Lisa

Idag var det varmt! Såå varmt att vi besökte Norrstrandsbadet...verkar som om er midsommar var alldeles perfekt!*kramar*

Postat av: Mona

Tack för snabb-visiten igår. Om det blir så här ofta så riskerar ni att sonen får ännu en beundrarinna. Bakar just sommarbullar, i denna värme, som storkillen beställt till kalaset på onsdag. Visst kommer ni?
Mona

2007-06-24 @ 20:19:31
Postat av: Karin

Låter som ni haft en bra midsommar. Jobbigt med brems är själv rejält myggbiten efter att ha varit ute hela helgen. Kram!

2007-06-24 @ 20:55:36
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Vilken bra midsommar ni verkar ha haft!!!!
Var det öppet på Backcity? I den här stan verkar det ju aldrig vara öppet på söndagar nånstans...förutom åhlens då.
Men fort har man kört till luleå, vilken bra stad det är att strosa i....
Ha det toppen i veckan!
Kjamisch!

2007-06-24 @ 22:23:35
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Vicke

Vad skönt att du blev lite piggare och orkade fira midsommar. En trevlig sån dessutom:)
Kram

2007-06-24 @ 23:11:33
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: madde

Glad midsommar i efterhand Frida :D Eran midsommar lät inte fel. Hur har ni det annars då? Kramar!

2007-06-25 @ 07:56:16
Postat av: Vildängel

Ägg med kaviarröra lät supergott - min midsommarfavorit är annars nubbesalladen. :D

2007-06-25 @ 12:55:16
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: karolina

Glad midsommar på dej och familjen. Kul att ni hade en tevlig helg, själv jobbade jag lite men hann med en massa skoj också.
Min nya dator är igång, så nu e bloggen startad igen! Kram Kram

2007-06-25 @ 13:17:47
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Fridasfunderingar

Lisa: Det var den! Lät trevligt med Norrstrandsbadet, kanske blir det nåt besök där i sommar för oss också!Kram!
Mona:Det var skoj, men kort!Kalas på onsdag....visste vi inte om. Vilken tid? Kram!
Karin: Visst ÄR det trist med bett!!!!Kram!
Mariakoden: Det var faktiskt öppen, förvånandsvärt nog.Handlade lite färg och lite småpyssel. Däremot ser jag fram emot nya gallerians öppnande, de ska ju ha söndagsöppen 12-16. Tror resten av stan kommer att hänga på!!! Kram!
Vicke: Jo, jag blev faktiskt jätteglad, och nu är jag nästan helt friskt! :DKram!
Madde: Detsamma i efterhand!Allt är bra här!Själv? Kram!
Vildängel:Det VAR suuuupergott!Vi hade inte nubbesallad,glömdes nog bort!
KArolina: Välkommen tillbaka, ska kika in hos dig strax! Kraaaaam!

2007-06-25 @ 15:50:53
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Barbro

Skönt att du mår bättre nu! Fin midsommarstång! själv gjorde vi en minivariant i år, den blev söt som en karamell... =) kram

2007-06-25 @ 18:49:43
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Mona

Kalas på onsdag klockan 18:00. Din sambo har fått inbjudan men manlig kommunikation du vet. . .
Kram

2007-06-25 @ 20:08:06
Postat av: Fridasfunderingar

Barbro:Tack för omtanken! Kul att du gillade midsommarstången. Inte pjåkigt för att vara första gången :D Kram!
Mona:*himlar med ögonen* Typiskt karlar....eller min karl i allafall. Tyvärr kan inte jag, men pojkarna kanske dyker upp.Är ju Summer Games i veckan som du vet och just då har vi möte....förresten....har inte du det också? Kram!

2007-06-25 @ 22:58:08
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Sonen hälsar å tackar för grattiset=)
Jo du, dom där stenarna var iiinte min stil....fy för att städa där......Huvva!
Kram å gonatt!!

2007-06-25 @ 23:39:39
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: EVA

Ni verkar också ha haft en härlig midsommar ! Och då jag ser dina matbilder knorrar det till i magen...
KRAM EVA

2007-06-25 @ 23:48:16
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Mona

Visst har jag också möte men väljer "lilla" sonens födelsedag. Enligt självaste generalen så anser han mig så smart att jag klarar mitt uppdrag ändå, ha. Förresten, jag jobbar torsdag mellan 11:00 - 18:00 så då syns vi säkert
Kram

2007-06-26 @ 15:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback