Pedagogiskt och bra

Hejsan svejsan!

Måndagen inleddes med mitt tredje, och sista, tandläkarbesök.
Deras system låg nere vilket bland annat innebär att de inte kunde ta betalt. Yiipiie!
Känner mig rik.
Sen att jag ska gå in senare i veckan och betala stryker vi ett streck över i medvetandet.

Sambon hade ett möte idag på morgonen, samtidigt som mitt tandläkarbesök, så svärmor (farmor) skötte lillkillen våran. Hon hade varit på loppis i lördags och fyndat leksaker.
Känns roligt att hon hörsammat min inställning till att leksaker ska vara roliga, pedagogiska och väcka nyfikenheten.

Det blev tydligt redan idag att dessa kommer att bli en "hit".

image215


image216


Sonen och jag hann med att vara på föräldragrupp idag också innan kosan styrdes mot Luleå efter att sambon plockat upp oss.
Bland annat inhandlades virke till vårt blivande altanräcke.
Får väl visa altanen snart, den har jag ju faktiskt inte bjudit på ännu......känns lite skrämmande att visa utomhusbilder. Förstår inte varför egentligen. Några av er vet vem jag "är på riktigt", endel andra kanske inte bryr sig. Men, men....ska nog våga snart visa dylika också (alltså inte bara på rabatter och rabarber)

Lite smått och gott inhandlades på RUSTA, även det kommer vid tillfälle.
Kan ju liksom inte bränna allt på en och samma dag eller hur?!

Snart, se en Beckfilm som vi missat.
Hur nu det gick till?
Har också hyrt "Little Miss Sunshine".
Ryktet säger att den är bra.

Ha en fin måndagskväll!





Text och bild:  ©fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Förstår dig ang det med altanen..... Men du, jag tror att vi nog inte är så anonyma egentligen. Folk är förjäkla bra på att lista ut saker.... Men jag vet inte vem du är. Så då är det en i alla fall om du e anonym för!!!! Känns väl kul!`?
Men oj....skulle sovit för länge sen...ska upp å jobba i morron tiiiiidiiiiiigt....upp halv sex...blä..... Snart är jag ledig....bläääääää.....Oj. Inte mycket som var kul idag....Ha det bra. Snäll svärmor förresten.....Kram!!!!

Postat av: Vicke

Usch för tandläkarbesök inget roligt, att sen dessutom betala massa för det:(
Men det andra såsom shopping lät mycket roligare:)
*ler* Men jag vet inte vem du är även om du visar din altan;)
Kram

2007-06-18 @ 22:51:57
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Thea

Bra leksaker, de hade med säkerhet gått hem hemma hos mig mé.

2007-06-18 @ 23:09:37
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Ingrid

En sån där pop-up leksak har min son också fått, av sin moster... Hm, sonen är 11v men jag antar att det är på "tillväxt" ;)
(Fick den faktiskt när plutten fortfarande bodde i magen)

2007-06-18 @ 23:36:40
URL: http://attvarajag.wordpress.com
Postat av: Lisa

Usch för tandläkarbesök men ännu mera blä för räkningen! Roliga leksaker var det!*kram*

2007-06-19 @ 07:01:10
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Vildängel

VAr det möjligtvis Beck- shuganamålningen? (eller nåt liknande) vi såg den filmen i helgen och den var helt okej liksom alla beck-filmer. :D

2007-06-19 @ 11:18:24
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Mariakoden:Kanske får ta och visa altanen då vart det lider. Fast inte idag-tisdagstema! Hoppas idag var roligare än förväntat! Svärmor är toppen! Hon ska snart sköta barnbarnet för jag och sambon ska äta på restaurang och gå på bio. Vi har åttaårsdag idag....Gaaah! Tiden går fort!KRAM!
Vicke:Shopping är definitivt mycket roligare än tandläkarbesök. Kan nog inte komma på nåt som är tråkigare än tandläkarbesök. Otrevligt för en själv och plånboken! Som jag skrev till Mariakoden, altanen får jag visa bild på snart....men inte idag!
Thea: De känns som de flesta barn skulle kunna gilla dem. Suvve att svärmor fyndade dem!
Ingrid: Haha! Det ska börjas i tid. Tips på bra leksak till en sådan liten är en "filur" från Skummisarna. Den kan de hålla rätt så tidigt ändå!
Lisa: Håller med! :D
Vildängel: Helt rätt! Håller med om att den var okej! Gillade tysken, han var som behaglig! :D

2007-06-19 @ 16:21:00
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Karin

Ska bli kul att se bilder på inköp och altanbygge. leksakerna såg kul ut. Jag får lite dåligt samvete ibland över att vi har så lite leksaker till sonen. Han börjar lessna på bebisskallror... Måste kolla in blocket/tradera och se vad de har att erbjuda.

2007-06-19 @ 22:11:35
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Edvardstella

I found your blog on google. I think your blog is the best :)

2010-02-15 @ 08:45:15
URL: http://edvardstella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback