IKEA-resan

Snacka om heldagsutflykt!
Jag och P lämnade A hos sin farmor och sedan stack vi iväg mot Haparanda. I och med att vi är småbarnsföräldrar så känns det som om det inte är allför ofta vi diskuterar annat än....tja....A. Nu hann vi prata allt möjligt, från renovering till politik. Vet ni: Det kändes skitbra!

Det första vi konstaterade när vi kom fram var att det var så himla skönt att det var så nära. Istället för sextimmarsresa så blev det tvåtimmars. Något behov av matrast finns ju inte så där sparar man ju tid.

Listan, som jag visade igår, hade jag med mig och jag kan glatt berätta att jag hittade det mesta jag sökte.
Nya resårbottnar till sängen, bäddmadrass och förvaringsmöbler till A:s blivande rum stod med och allt detta fanns också i lager. Det enda var att vi fick leta som tokar då det som stod på lapparna inte stämde. Det vill säga rad och hyllnummer var inte överrensstämmande. När vi hade betalat efter att ha strosat runt i ca tre timmar, inkl matpaus, så väntade en positiv överraskning.
"Gå till kundtjänst och visa kvittot så får ni en gåva".

Knallade dit utan förväntningar och lämnade disken superglad över det oväntade. En kampanj! Handla sängar och får 500 kr för varje 5000 kr. Detta renderade i 1000 riksdaler extra att handla för. Sväng två var därmed ett faktum.
Jag kommer väl fortlöpande att visa vad vi inhandlat då mer än hälften inte har någon plats än pga vårt renoverande.

Däremot våra sängar. Oj vad vi fick oss ett gott skratt. De var ju så höga. Jag lovar att inte ens prinsessan på ärten hade känt denna hårda lilla grej genom dessa. Det känns faktiskt lite amerikanskt måste jag säga, och dessutom syns inte så mycket av våran fina sänggavel längre.

Sovrummet
Före

image63
Efter



Nåja. Så kan det gå när inte haspen är på.

Jag har i allafall sovit som en prinsessa! :D

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Tjusiga sänglakan! Randigt är tidlöst :)

Postat av: madde

Hej frida. Jag kan som förstå av det du har berättat att ni hade en toppen dag på ikea ;)
Det jag skulle berätta för dig var att vi har äntligen köpt huset och sålt lägenheten :) Så det blir att flytta in den 1 maj så det är inte så länge kvar! Nu ska jag fortsätta att jobba men vi hörs säkert snart igen. Kram

2007-03-29 @ 10:17:59
Postat av: Liza

Så snygga sängkläder!!!!! Nog förstår jag att du sovit som en prinsessa på de nya fina madrasserna.
Ser fram emot att se de övriga inköpen.
Kram

2007-03-29 @ 12:57:23
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Karolina

Så tjusigt! Å lyxigt.. sov så gott!

2007-03-29 @ 17:03:06
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Frida

Mimmi och Liza: Tackar! Gillar dem själv också, vilket iofs är bra eftersom det är mina ;)
Karro: aaaa det ska jag göra!
Madde: GRATTIS! Så himla roligt :D

2007-03-29 @ 21:00:45
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback