Jag har ett nytt fruktfat!

Åh!
Jag hade ju egentligen inte råd. Helt ärligt.
Men jag kunde inte låta bli helt enkelt.

Historien bakom detta inköp är att jag såg detta läckra fat när jag besökte huvudstaden för ett par år sedan. På Stockhome stod denna skapelse, men då blev jag snål betänksam om den skulle gå att frakta hem då jag redan var rätt så överbelastad. Anledningen till besöket i storstan stavades DESTINYS CHILD. Det var bra!

Nåja. Det  var en parentes.

Jag hittade nyligen till stans bästa inredningsbutik just nu, "Din Stil". Det bara stod där och väntade. Ja, eller beställdes hem åt mig. I svart. Passar ju superbra hos oss i vårt kök.

Sambon och jag har längre debatterat om det möjligvis kan vara så att bananer är skadliga för andra frukter. Detta för att allting blir mycket sämre fortare om de vidrörs av denna frukt.
Nu är ju detta problem för alltid löst känns det som! Dessutom får det nog tjänstgöra som kakfat då det stundar kalas.


image124

  
Foto: Privat
Babell  heter detta fat. Verkar finnas i massor med olika färger.


130 unika besökare igår (rekord för mig)! Så hemskades roligt!
Tack för titten och extra tack till er som  kommenterade!
Det känns lite lugnare för mig när "folk" ger sig tillkänna dessutom.

Ha en fin torsdag!

Kommentarer
Postat av: madde

Åh vad fin! Det är precis en sådan som marcus har tjatat om att han vill ha som kakfat ;) Vart ju superpiffigt med frukterna på också :) Fiffigt Frida!

2007-05-03 @ 11:59:51
Postat av: Mamms

Så snyggt! Passade perfekt i ert kök!
Kram!

2007-05-03 @ 16:25:15
Postat av: Isabelle

Jättesnyggt fat! Jag är barnsligt förtjust i våningsfat i alla dess former. Skulle vilja ha flera stycken, men de tar ju en hel del plats i skåpen om man inte vill ha alla framme :)

Postat av: Fridasfunderingar

Madde:Ojsan!Kul att du tyckte jag var fiffig! Synd det är så länge innan Markus fyller år, annars kunde han ju fått ett. Å andra sidan kan han ju ge dig ett i födelsedagspresent då den är avsevärt mycket närmare!
Mamms: Jo, till och med bättre än jag trodde.
Isabelle:Mitt första våningsfat faktiskt.Jo, visst tar de mycket plats kan jag tänka mig, men å andra sidan så går just detta att plocka isär,så då tar det mycket mindre!

2007-05-03 @ 18:43:43
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Thea

Snyggt! Är också sugen på att skaffa ett trevåningsfat.

Snyggt kakel/mosaik!

2007-05-03 @ 19:38:13
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: susanne F

Hej
Är en av dom som gärna läser i din blogg...vet inte om jag har gett mig tillkänna innan , men gör det nu.
Visst är fatet snyggt, har också velat ha ett sånt länge, men har inte köpt ett sånt än.
//Susanne

2007-05-03 @ 20:20:50
Postat av: saravillfara

Det är så fint med våningsfat, känns lyxigt på nå´t sätt.
Visst är det gott med frukt, men tänk dig att ha olika bakverk och godsaker på den.... *slickar mig om munnen*
Vad fint ni verkar ha det i köket förresten!

2007-05-03 @ 20:22:51
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Postat av: Fridasfunderingar

Thea: Jag tyckte det var bra pris, 239 kr om jag inte minns fel. Kan diffa på någon tia eller så.
Susanne F: Hej! Skoj att du läser min blogg, och ger dig tillkänna!!!
Saravillfara:Jo, lite vardagslyx sådär. Ser fram emot nästa kalas, då ska det digna av bakverk.Kanske visar en bild då! Tusen, tusen tack! Blir glad att DU gillar köket vårat, du är ju en riktig stilikon i mitt tycke!

2007-05-03 @ 20:28:31
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Emma

Passar ju jättefint! Ibland ska man unna sig även fast man inte har råd. Jag har en känsla av att du inte kommer att ångra dig :) Och du, att lägga en kommentar om ett "Sagan om ringen inlägg" är aldrig för sent ;) Du borde verkligen se filmerna igen. Ha en bra dag! Kram/Emma

2007-05-04 @ 09:23:04
URL: http://emmabo.blogg.se/
Postat av: Mariakoden

Snyggt fat!!!
Har det rosa lilla för godisar!

Vilken fin mosaik!!!
Måste visa din blogg för sambon!!
Kram från mig!!!!!!!!

2007-05-04 @ 10:42:20
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: cleo

Tjohoo, nytt fruktfat, vad härligt! Jag tror det är äpplena som utsöndrar något swom gör att andra frukter mognar fortare. Äpplen och tomater. Trevlig helg!

2007-05-04 @ 11:40:37
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: Fridasfunderingar

Emma:VAd bra att du tycker att jag skulle unna mig!Någon ånger känner jag inte av än för själva fatet i alla fall :D Ska se filmerna igen, men tror jag väntar till någon riktigt ruskdag! Kram!
Mariakoden: Kikade på det lilla också, blir kanske senare.Rosa är dock inte min färg.....fick överdos när jag var liten tror jag ;-) Skoj att du gillade mosaiken. Hälsa sambon! Kram!
Cleo: Japp! Nytt fräscht och härligt!Hmmm...äpplen säger du, och tomat. Det är noterat! Trevlig helg du också!

2007-05-04 @ 13:22:58
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Helen

Babelfatet är så snyggt. Stod och höll i ett igår men köpte inte:( Får se om jag orkar en sväng in till Mique senare idag.

2007-07-01 @ 12:34:20
URL: http://hilajns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback