Vitt

Jag är en sådan som äger få-men i mitt tycke, fina smycken. De flesta har jag fått i present vid olika tillfällen, och de gör dem extra fina då de påminner mig om människor jag tycker mycket om.

Inför övernattningen och galejet i lördags inhandlades en snygg tröja med hjälp av ett smakråd (dvs min lillasyster). Hon fick mig att överge min paradfärg när det gäller uteliv, dvs svart. Istället köpte jag en vit tröja med gröna inslag från Kappahl.

Då hon vunnit den segern släpade hon med mig på Glitter som har div småattiraljer.Hon övertalade mig då att köpa följande två smågrejer för att se "lite somrigare ut". Jag tror att hon tycker jag är för klassisk hela tiden (med det menar jag inte pärlor eller så,men gärna guldfärgat och diskret).
Så för knappa nittio riksdaler så blev jag tydligen somrig också. Inte pjåkigt!

Halsband
Det är egentligen två halsband, men innovativa lillasyster upplyste mig om att ett skulle jag minsann ha virat runt armleden. Tur att jag är väldigt lydig för det såg rätt så bra ut!


Ha en fin onsdag!


PS: Tack för ALLA fina kommentarer på veckans tisdagstema! DS




Foto: © fridasfunderingar.blogg.se



 


Kommentarer
Postat av: madde

Riktigt fina inköp. Din lillasyster är allt bra smart ;) Hoppas du får en fin kristihimmelsfärd. Kramar!

2007-05-16 @ 14:46:22
Postat av: cleo

Detsamma och trevlig helg!

Postat av: Thea

Snyggt och somrigt! Tycker det är jätteroligt med lite nya halsband och armband då och då, och särskilt till sommaren.

2007-05-16 @ 15:54:19
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: saravillfara

Mycket snyggt!
Trevlig långhelg på dig!

2007-05-16 @ 21:47:51
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jag är också guldfärgad och diskret...
Däremot har jag ett färgglatt set med både örhängen, armband och halsband som jag fick i present av sambon när vi var utomlands på solsemester. Det tar jag fram till sommaren då det passar så bra mot gyllene sommarhy.
Avundas i hemlighet de som har en hel massa smycken och byter och har sig, när jag själv bara ha mina ringar, favoritörhängena och ett enkelt halsband, förvisso med en diamant i.

Snyggt blev det med dina nya smycken i alla fall.

2007-05-16 @ 22:27:20
URL: http://attvarajag.wordpress.com
Postat av: Mariakoden

Den gröna tröjan från Kappahl.....Är det som en tunika med en grön rand över magen å lite sjuttiotalsmönster över...dvs över hela tunikan??
Såg en sån å jag brukar aldrig falla för kappahls kläder men det här var såååå snygg....
...eller så en bild tack....*ber snällt o tindrar med ögonen...*

Kram på dig!

2007-05-16 @ 22:28:23
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Vicke

Vad snyggt och somrigt:)
Trevlig helg!

2007-05-16 @ 23:47:12
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Madde: Jo, hon är rätt så smart ändå! :D Ha en fin kristihimmelsfärd du/ni också! Kram!
Thea: Jag brukar vara dåligt på det, men nu har jag ju faktiskt fixat nåt nytt. Känns bra!
Saravillfara:Tackar så mycket! Ha en fin långhelg du med!
Ingrid: Skönt att det finns fler som mig!
Mariakoden:Hmmm...låter som densamma. HAde inte så bra bilder på den liggande, och tröjan är i tvätten.Kan maila över den jag har dock.Kraaaam!
Vicke: Mången tack! Trevlig helg du med!

2007-05-17 @ 17:28:37
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback