Omtanke kommer i olika skepnader

Omtanken jag mött senaste dagarna har kommit i många skepnader.

Omtanken har kommit från många av er som bemödat er att skriva
ett uppmuntrande ord eller två till mig här, trots att jag inte har
energin att skriva till er.

Omtanken har kommit från mina nära, som gett mig kramar och kärlek
när jag tagit slut. När labila Frida tittat ut. När tårarna kommit.

Omtanken har funnits i form av mina föräldrar som barnvakter som
möjliggjorde att sonen fick en mysig kväll med lek och bad samtidigt
som föräldrarna och "farmor" avnjöt en god middag  där vissa (läs: jag)
satt i lugn och ro, medans andra (läs: svärmor) äntligen partade loss.

Omtanke var att komma hem från sagd middag och finna att min älskade
mamma, förutom barnvaktandet, tagit hand om tvättberget.
Omtanke är att hon sorterat och vikt sonens tvätt.
Omtanke är att hon sorterat, vikt och städat min garderob.
Omtanke är att hon lagt upp, strykt och hängt upp (med hjälp av fadern)
de gardiner som alltför länge legat i garderoben i förpackning och väntat
på att bli upphängda.

Omtanke är att jag vet att många bryr sig om mig.

Imorgon hoppars jag att få nåt form av svar på varför jag är så tom just nu.
En sak är dock säker.

Jag är välsignad med många omtänksamma människor som bryr sig.

195162-515






Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskade dottern vår, du är guld för oss! Vår önskan är bara att du ska må bra och orka vara Frida med glittrande ögon och smittande skratt, men man får också vara trött och ledsen ibland!
Vi finns här för dig och din familj!
KRAMAR!
Mamma och pappa

2008-04-13 @ 22:32:50
Postat av: Anna

Håller med föregående "talare"....

2008-04-13 @ 22:38:44
Postat av: Lena

Men frida... Vilken guldmamma och pappa du har!!! Det är ju helt uppenbart att du har förstått det också. Ta hand om dig, och låt inte det här få ditt glitter i ögonen att sluta glimra! Solen kommer tillbaka! Blesses!

Postat av: Victoria

Oj, jag blir rörd av det dina föräldrar skriver!

Önskar lycka till inför VC-besöket!

2008-04-14 @ 12:27:55
URL: http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se
Postat av: Fru Lejon

Fina människor får fina tankar. Änglakramar!

2008-04-14 @ 12:57:20
Postat av: EV A

Du har ju världens bästa morsa...fast det vet du nog redan !
Hoppas du snart mår bättre vännen !
***
KRAAAM EVA

2008-04-14 @ 14:34:04
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Kör-Anna

Det är så fantastiskt med människor som ställer upp i alla väder.
Saknat dig i helgen!
Kramar

2008-04-14 @ 15:20:04
Postat av: Helena

Det är lycka att ha fina omtänksamma människor omkring sig!! Hoppas innerligt att du känner dig bättre och piggare snart! Kram!

2008-04-14 @ 18:43:51
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: L I S A

Vackra gardiner! Och jag skickar dej alla mina hjärtans varmaste kramar, dem behöver du. Och även om det inte är nån tröst kan det vara skönt att höra att ingen är på topp jämt. Ingen. Och det kommer inte alltid att vara så här....kanske har du en släng av vår-depression? Klokt att du kollar upp dej själv! Och jag tycker att du har en underbar mamma som gör så klokt i att avlasta nu när du behöver det som bäst. Kram vännen, du finns i mina tankar!/Lisa

2008-04-14 @ 20:27:22
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Karolina

Hej vännen, jag hoppas att dagarna blir bättre och bättre. Å att du kommer till botten med ditt/dina problem. Vill att du ska må bra ju! bamsekram!

2008-04-15 @ 18:33:44
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: SvBG

Så härligt läsa om människor som visar dig omtanke. Det är du värd!! *kram*

2008-04-15 @ 21:34:11
URL: http://www.svenbertilgrahn.se
Postat av: Vicke

Styrkekramar, men du kommer att klara dig bra så många omtänksamma människor som du har runt dig!

2008-04-15 @ 22:17:20
URL: http://www.vickes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback