Räcker det inte nu?

image520


Sonen blev som bekant förkyld natten till fredag.
Idag, mitt på dagen, började hans ögon rinna.
Kletigt.
Misstänkt ögoninflammation.
Han är dock rätt pigg fastän ögonen rinner, näsan likaså och
han är på gränsen till feber. Leker gör han i alla fall-SKÖNT!

I alla full fall så gör rinnandet från hans ögon att jag
 nu har sympatikliande i mina ögon.
Skulle inte förvåna mig ett dugg (med den tur jag haft senaste två månaderna),
om jag också får det. 

Allt jag hört (och läst) vittnar om att det är väldans smittsamt.
Frågan är om man kan jobba ändå????
Eller nåt som ligger närmare till hands; delta i konserten imorgon?

Nu; hälla upp det kokta vattnet så jag kan tvätta A:s ögon.



Text och bild:©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

Vuxna kan jobba med ögoninflammation....
Vi petar ju inte så mycket i varandras ögon.... ;)
....eller?!?!?
=)
Krya på er!!

Kram!!!

Postat av: Lisa

Finns receptfri "noviform" på apoteket, det är bra salva mot ögoninf. Ha nu en jättebra helg, kraaam på dej/krya på er!

2008-04-19 @ 18:44:41
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Kör-Anna

Men alltså! Ska ni få slippa va sjuka någongång? Tycker synd om er!
Jag hoppas verkligen du kommer på konserten men du kanske inte får någon kram...vill inte bli mer sjuk än vad jag redan är. Hade inte tänkt tillbringa nästa vecka i London liggandes i sjuksängen. Just nu vill min hals döda mig men jag härdar ut och kan knappt svälja!
Som sagt, hoppas vi ses imorrn!
Kramen

2008-04-20 @ 01:46:49
Postat av: Emma

Alla dessa sjukdomar, tar knäcken på en..=/Hoppas ni blir bättre snart, skickar massor med kramar, emmsan

2008-04-20 @ 17:41:36
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Karin

Men du vad ni är drabbade med sjukdomar nu. Hoppas det snart går över för er alla.

2008-04-20 @ 20:37:08
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: EVA

Men har ni drabbats av allt denna våren ? Usch...stackare ! Och rinnade och svullna ögon är INTE kul...jag vet ! Förr hade jag ofta ögoninflammation...men peppar peppar...har klarat mig rätt länge nu !
***
KRAAAM EVA

2008-04-20 @ 22:39:57
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: moster L

Hej!
Kan trösta dej med att det går att jobba med ögoninflammation då du inte petar andra i ögonen och tvättar dej om händerna..barn däremot kliar sej i ögonen och tvättar inte händerna efter varje kli så dom är smittiga. Krya nu på er så jag får vinka till A när ni passerar fönstret. L

2008-04-21 @ 20:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback