Festlokalen

Nu är det helg vänner!

Måste börja med att tacka för alla lyckönskningar och kommentarer
på mina senaste inlägg. Jag uppskattar dem väldigt mycket!

Jag tar mig friheten att göra mina inlägg kring bröllopet
utan någon kronologisk ordning.
Dagen till ära har jag nämligen fått kort från min kära moder.
Bland dessa kort fanns bland annat festlokalen dokumenterad.

Färgtemat var vitt, (oliv)grönt och silver.

Vi blev utkörda från festlokalen fort under fredagen så vi hade
ingen aning om hur det skulle komma att se ut.
Jag blev väldigt rörd och glad över hur fint våra närmaste
hade gjort det för oss och alla gäster. (Tack,tack,tack!)



I hallen fanns blomster och ljus (som tändes senare på kvällen).



Förutom doftljus förärades toaletten med tvålkopp och tvål
i enligthet med temat(samt handdukar som ej visas i bild här).
Mysfaktorn med ljus på toaletten uppskattades av många
(faktiskt även en del av karlarna).



Vy över ett av borden.
Lägg märke till ljusdekorationerna
som äregentillverkade av
mamma.
Vilket jättejobb!



Egentillverkade placeringskort med snygg (och billig) korthållare.
Tipset hittade jag på Husmusens sida.



Varför köpa många enstaka superdyra blommor när man kan köpa
en (eller var det två?) stor(a) och från den skapa en massa små från den?
Det räcker för att fylla ut en hel festlokal med biutrymmen?
Moders briljanta och ekonomiska idé.
Var supersnyggt dessutom!



Jag och maken hade varsitt stort ljus med tillhörande hjärtefat.
Men så var det ju också vår speciellt hjärtedag!


Helhetsbild


Det kan komma fler bilder på temat vid ett senare tillfälle.
Jag vet ju inte än riktigt vad som finns att tillgå.


Övrigt som har hänt är följande.
*
Jag har börjat jobba igen.
Fått förlängt året ut dessutom.
:)
*
Idag (fredag)  har jag fyllt år. 28 år.
Känns inte så speciellt.
Mest lite skrämmande att det är två år till tretti.
Gaaaaah! 

*
Jag har äntligen fått kramas med Mariakoden!

*
Jag har fått "I love you blog" utmärkelser.
Alltså inte bara en.
Jag?!
Tusen tack än en gång!
(Har ju svarat hos er)

*

Nu önskar jag trevlig helg.

Kram och Godnatt!




Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se






Kommentarer
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Vilken underbart fin dukning ni hade på bröllopet!



Svar: Tack så mycket! Ha en trevlig helg, kram Sandra

Postat av: Karolina

Så fint, känner mig väldigt priviligerad som fick tillhöra sällskapet som fick den stora äran att förära denna dukning på eder faschionabla tillställning.. =) (hihi, testade på lite konstiga ord!)

Och grattis till jobbet, vad underbart att det går så bra för dig! Luta dig tillbaka å njut!

2008-08-30 @ 08:19:43
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Lena

Åh, så fint! Men frida, 30 är väl ingenting?! :)

2008-08-30 @ 10:18:47
URL: http://lenajl.blogg.se/
Postat av: Iris

Det var verkligen jättevackert dukat! Jag kanske får spara bilderna, så att jag kan inspireras lite när det är min tur att stå brud :) Bordsplaceringskorten var verkligen jättefina i sin enkelhet.



Jag ska själv på bröllop idag, det ska bli så roligt! Det finns nog inget roligare :)

2008-08-30 @ 10:58:47
URL: http://inredningskaos.blogspot.com
Postat av: Fanny

Hej Frida! Såå fint det verkar ha varit! Hoppas dagen var fantastisk!

Take care!

2008-08-30 @ 12:18:18
Postat av: SvBG

Så snygg dekoration! Dessutom håller jag med Lena: 30 är väl ingenting... verkligen inte...

2008-08-30 @ 21:11:12
URL: http://www.svenbertilgrahn.se
Postat av: Anna

Så fint ni hade i festlokalen på er stora dag! :-)



En annan fyller inte 28 förrän i december, så här har du rena ungdomen ;-)



Hoppas ni har en bra helg! Kram Anna

2008-08-30 @ 21:35:59
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Helena-hem ljuva hem

Så jättefint dukat!!

(Och jag håller med om att levande tända ljus på toaletten alltid är pricken över i:et)!

Kul att du fått förlängt på jobbet. (-: Kram!!

2008-08-30 @ 22:29:40
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: Vicke

Först måste jag bara säga att vilket vackert brudpar ni var, grattis och lycka till!!

Så fint de dukat och fixat i festlokalen, härligt med mammas pyssel:)



Tillsist även grattis på födelsedagen!

Kram

2008-08-31 @ 18:11:11
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Helena-hem ljuva hem

Du, jag glömde att gratta dig i efterskott... Grattis i efterskott!! (-:

2008-08-31 @ 21:51:51
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: saravillfara

Grattis i efterskott!!!

Festlokalen såg toppenfin ut, jag förstår att gästerna trivdes!

2008-08-31 @ 21:57:24
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Kör-Anna

Men alltså har du fyllt år och jag har missat det!

Jag skäms...

Stort Grattis i efterskott och grattis till förlängningen på jobbet också.

Kramar

2008-09-01 @ 12:59:30
Postat av: Emma

Jättefint och mysigt i festlokalen, har ni/dom gjort jättebra!=) GRATTIS i efterskott! Ha det bra, kram emmsan

2008-09-01 @ 23:03:34
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: M

Precis - 30 är väl ingenting?!? Se bara på mig, hur väl jag uppbär min ålder (senast i går tänkte jag att jag nog är för gammal för att ha småbarn...) Nej förresten, njut av din ungdom så länge den varar.



Grattis på födelsedagen!



Jag har förresten kvitto på bröllopspresenten om ni vill byta - och det är helt ok att byta!



Kram M

2008-09-02 @ 07:56:35
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: EVA

Du har en superbra morsa du :) och inte bara bra och snäll utan superduktig på att piffa upp också !!!



Och JÄTTEGRATTIS i efterskott vännen !!! Hoppas dagen var kanon...

Om du är ledig på fredag så har jag fika på dagen...



***

KRAAAM EVA

2008-09-02 @ 17:04:36
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Fridasfunderingar

Tjohalia: Det tyckte jag med!:)

Karro:Du är så himla härlig som ställde upp. Jag var så glad och nöjd! Fortsätt med roliga ord du, me like it!

Lena: Min mormor sa precis samma. "30 är väl ingenting, däremot 40 är en kris" skrattar

Iris: Spara på du! :)

Fanny:Den var uuuuunderbar! Kram!

SvBg: Kolla vad jag svarade Lena :)

Anna: Unga damen ;)

Helena:Tack.Jag var mycket glad åt att få förlängt!

Saravillfara: Soooom de trivdes!Stämmningen var på topp!

Kör-Anna:Det var inte så mycket att missa så det är lugnt.Kram!

Emma:Tack!Ha det bra du med!

M: Ungdom och ungdom....Gillade presenten så vi vill inte byta. Kram!

Eva:Jo, mamma är BÄST! Jag är sjuk just nu å i annat fall jobbar jag på fredag. Tyvärr.Hade varit gott med fika och surr.Kram!

2008-09-02 @ 22:20:27
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback