Busväder och dagis

Goddag i stugorna!


Fy vad det är busväder ute!
Blåser som attan och snön driver igen.
Skönt att P. kommer hem ikväll för imorgon får han (som kan snöslungan) skotta.

För en stund sedan kom vi hem från dagis, inskolning del två.
Det verkar vara trevligt det nya stället.
Större lekytor och de satsar på rörelse, lek och musik.
Stor gård nära skogen.
Kommer att bli bra det där!

Snart kommer en tjejkompis på besök.
Då ska vi dricka kaffe och surra.
Kan det bli bättre?

Jag borde dock städa.
Men jag vet inte om jag ids.
Fy vad jag är lat!

image454

OBS: Bara en bråkdel av det stökiga....övriga ytor ser värre ut.


Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Karin/Theas rum

Hihi, visst är det skönare att vara lat än att städa...
Jag tar gärna fler rapporter om den nya dagisinskolningen.

Postat av: Karolina

Så skönt att sitta här nere i söder där det är +6 grader och mulet. Dock stackars mamma som får skotta nu när pappa inte är hemma. kram kram!

2008-01-24 @ 14:09:24
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback