Första dagen på år 2008

Hejsan allihop!

Light up my life

Jag har njutit ofantligt av att läsa de "sammanfattningar" som många har gjort i samband med att vi gått över till ett nytt år. Själv har jag beslutat mig för att avhålla mig från någon dylik utan ta det i samband med att min
lilla blogg firar ett år i februari.

Gårdagen spenderades hos syster m. familj med många härliga människor.
Enda smolket i bägaren var väl att killarna vann årets TP..... ;-)



När jag och Patric kom hem yttrade han orden:
"Jag hoppas att 2008 blir lika bra som det förra året"
Måste säga att jag håller med.
Vi har haft ett bra år, även om det inte hänt "så stora saker".

Hur det än är så kommer detta år att innebära förändringar.
Nyårsdagen var till exempel min sista föräldralediga dag.
Bara en sådan sak.
Min "bebis" är ingen bebis längre, utan en liten kille på 15 månader.
Han kom ju nyss kändes det som?
Var har tiden tagit vägen?
Nu ska jag ut och jobba och han på dagis.
Jag har sagt det förr och säger det igen:
Det blir nog jobbigare för mig än för honom!

Arbete är ju på gång, vilket känns otroligt skönt.
Hoppas bara att allt löser sig!

Just nu håller jag på att planera en möhippa då min barndomsvän ska gifta sig
i slutet av januari. Ska bli skoj, men orsakar samtidigt en del bekymmer då det är
en hel del som ska klaffa. Törs inte skriva mer här om hon tjuvläser.

Självklart ser jag också fram emot att bli "fru" detta år!
Men jäklar i min låda! Där kan vi prata om mycket som måste klaffa.
Vilken månad det blir är dock bestämt, men inte exakt när.
Vi har inte ens bestämt hundraprocentigt vilken typ av vigsel.
P är ateist. Jag är en sån där modern "tror på någonting"-typ.
Det skulle dock vara enklast att göra det i kyrkan för där ryms ju många gäster.
Inte så at jag vill ta ut någonting i förskott,men risken chansen finns att det är
många som vill komma och dela detta med oss.
Ett angenämt problem, men var hittar man en tillräckligt stor lokal i Pite
för att hålla en borgelig vigsel oavsett väderlek?

Rosor


Ska inte surra för mycket om bröllop och sånt redan, för ni lär nog bli less. Haha!

Nä, nu får jag ge mig för denna gång.
Måste ju börjar försöka vända tillbaka dygnet (hur det nu ska gå)

GODNATT!


Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Karolina

åhh, så mysigt.. längtar till sommaren numera! Ang lokal så kanske norrmalmia är ledigt? finns norrstrandslogen kvar fortfarande? kram kram!

Postat av: Sus i dus

Gott Nytt år!
/Sus

2008-01-02 @ 16:47:45
URL: http://sus68.blogg.se/
Postat av: Zun

Vilken fin placering av din Livslust!

Ni har ngt underbart att se fram emot i ert bröllop, hur det än blir. Skulle själv gärna göra om det igen, med samma karl förstås ;-)

2008-01-02 @ 20:36:51
URL: http://zunderbar.blogspot.com
Postat av: Vicke

God fortsättning på det nya året som nog kommer att bli ett spännande år för er!
Kram

2008-01-02 @ 22:20:53
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Kör-Anna

Gott nytt Frida! Börjar inte kören snart?
Lokal till bröllopet? Hmm...Bryggargatans inköp i Öjebyn kanske? Typ nån prostgård eller vad det nu är. Hört att det ska vara riktigt fint!
Krams

2008-01-03 @ 01:26:31
URL: http://enannansidaavanna.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilket mys ni har framför er!!! Åååh... *avis* :)
Jag röstar för kyrkbröllop, det finns så mycket stämning inom väggarna i en kyrka. Bara en sån sak. :) Kram på dä.

2008-01-03 @ 14:54:16
Postat av: EVA

Kanske hyra ett stort partytält och ha det hemma på gården...
Åhhh...jag vill ha en sån Livslust !!! Hur fina som helst och känner att den passar liksom på mig...hihi !
***
KRAM EVA

2008-01-03 @ 15:12:33
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Victoria

Storfors Folkets Hus... Gotis, Öjebyn (fast då är det ju noll promille som gäller förstås)
Hur stort baluns blir det??
Har varit på bröllop i Norrmalmiafoajén, och det var en kanonlokal om man vill kunna mingla lite och så...

Vår lilleman ska börja hos dagmamma nu... han är bara 19 månader och det är jääättehemskt. För mamma.

2008-01-03 @ 18:36:19
URL: http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se
Postat av: Fru A

Vilken härlig staty i ljuset!

2008-01-03 @ 19:49:51
URL: http://barnavnorrland.blogg.se
Postat av: sara

Grattis till at du ska stå brud, själv undrar jag när sambon ska fria, bröllop är nämligen inte helt främmande inom en ganska snar framtid.

2008-01-04 @ 13:55:51
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback