Livet på en pinne

Hejsan, svejsan!

Har ingen anledning till varför jag satte just denna rubrik.
Men det är väl ett uttryck om inte annat.

Just nu är det dagisinskolning som gäller för fulla muggar.
Dessutom håller jag sakta men säkert på att rusta upp hemma.
Då menar jag ingen renovering, utan det vardagliga som tex att
tvätta och sånt.
För på måndag ger jag mig ut i arbetslivet igen så då känner jag
att det skulle vara en bra grej att åtminstonde vara ikapp.

Senaste två nätterna har jag huserat i vår gästsäng.
En förkyld, timmerstocksdragande sambo har fått mig att fly för att
överhuvudtaget få någon sömn.
Natten som var drog han redwoodträd-minst.

Får väl se hur det blir med sömn inatt.
Har dock börjat läsa en deckare som känns lovande.
Om den är något att ha kanske jag skriver en rad om det.

Har dessutom äntligen tagit mig iväg och tränat.
Känner redan nu att det finns muskler jag inte visste att jag hade
som börjat värka. Kommer jag att kunna gå imorgon är den stora frågan...

195162-457



Text och bild:© Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Liza

Förstår att du har fullt upp nu.. hoppas att P inte smittar ner lilleman.
Ta inte ihjäl dig bara!
STORKRAM!

Postat av: Fridasfunderingar

Liza:mmmm....lite händer det om jag säger så.
A. är redan snuvig.På frågan vem som smittat vem är juryn fortfarande ute....
Krya på dig! KRAM!

2008-01-30 @ 22:54:32
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Emma

Duktigt syster med träning, synd att du måste sova i gästsängen! Hoppas han blir mindre förkyld snart! Med mig är det annars bra, mycket att göra som vanligt! Ska på fredag in och spela in igen i studio! Då är de låten som jag varit med och skrivit! Kul va!! Kram

2008-01-31 @ 00:28:59
URL: http://www.emmabogren.blogg.se
Postat av: Läna

Bannat, jag kom
just på att jag måste hänga tvätt. Tack frida. ;)

2008-01-31 @ 11:07:29
Postat av: Karolina

Så spännande. själv börjar jag praktiken på måndag. Vi får båda en mkt spännande dag! Tvätta lugnt, själv har jag hemhjälp.. =) Kram!

2008-01-31 @ 12:10:51
Postat av: Helena

Jag försökte kommentera här igår men det gick inte... Ville bara säga att du är såå välkommen tillbaka till oss på måndag! Vi lär väl i alla fall ses någon gång mellan varven trots att vi inte längre är i samma lokaler nu. I alla fall ses vi ju på arbetsplatsträffarna varannan vecka!! (-: Kram!

2008-01-31 @ 20:53:44
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback