En månad och några dagar.....



...är vad som återstår till vår bröllopsdag.
Har precis lekt klart och fått till vigselprogrammet.
Fick lite hjälp av vår kära präst där minnet svek.

Provuppsättning för håret är gjord för några veckor sedan.
Blev väldans nöjd!

Provade klänningen också.
Måste komma ihåg att bokat tid på Cinderella för att göra ändringar.

Brudbuketten är bokad hos Maggans Djungelkiosk.
Vet inte riktigt vad det blev, men jag är säker på att jag blir nöjd.
Hon var väldigt förtroendeingivande.

En del pynt/dekorationen till borden är inköpta.
Insåg att det är en massa smådetaljer som är lätta att glömma bort.
Såsom hur långt varje bord är.
Ganska avgörande för antal meter duk som behövs.

Bordsplaceringen är också gjord,
Den gjorde jag vid fyratiden på natten förra helgen då ryggvärken höll mig vaken.
Jag är sjukt nöjd med den!
Alla gäster känner personer de sitter med.
Jag tror det är nyckeln för att hjälpa en god stämmning på traven.

Varmrätten är bokad.
Förrätten ska jag, mamma, mostrarna och ev svärmor göra.

Vigselringarna har kommit.
Då och då smyger  jag dit och provar den.

Trots att en hel del är gjort återstår minst lika mycket....om inte mer.


Imorgon är det min tur att ha sovmorgon!
Ha en trevlig söndag du med!



PS:Sambon var väldigt nöjd med sin svensexa. Lagomt ont i håret dagen efter.
Dagen innefattade sånginspelning, vattenskideåkning samt bad i badtunna DS

Text och bild:©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: L I S A

Vad kul att han är nöjd men sin svensexa! Det SKA vara så, att man är nöjd, tråkigt annars om det blir så att man minns den som en "skratta-åt-den-blivande" -fest...Jag minns det där med ringen.....jag gjorde själv likadant, längtade såå tills jag skulle bli FRU och ha den på mej jämt:)

Det är så kul att höra hur glad du verkar, jag gläds med er! KRAM!

Postat av: Fru Lejon

Det är underbart att planera ett bröllop. Jag minns själv hur mycket hjärta man lägger in i det- för att inte nämna TID. Njuuuut, man gifter sig bara en gång. Kram på dig!

2008-07-13 @ 11:51:35
Postat av: Anna

Oj oj oj, vad roligt! Säg till om du behöver hjälp med något, du vet jag har massa tid nu som gräsänka!

Kramar på dig

2008-07-13 @ 19:21:18
URL: http://enannansidaavanna.blogspot.com
Postat av: SvBG

Jag testade min håruppsättning också igår. Bättre kan den inte bli ;-)



Helt rätt tänkt om bordsplacering. Då kan det inte bli fel!

2008-07-14 @ 11:29:15
URL: http://www.svenbertilgrahn.se
Postat av: EVA

Åhhh så spännande ! Och smart att alla känner nån där man ska sitta...det är INTE kul att sitta helt bland okända ! Även om man har lätt att prata med folk...

Förstår att ni har fullt upp med all planering och alla inköp !

***

Ha en fin vecka !

KRAAAM EVA

2008-07-14 @ 19:07:47
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback