Profet i sin hemstad

Som min syster krasst konstaterade igår, det är inte många
som blir profeter i sin hemstad.
Finns dock ett undantag:
Världens bästa band:
Storstryk!



Badhusparken var platsen.
Ja, faktiskt som hela dagen.
Först på förmiddagen med systrar,sambo, svärmor och alla barn.
Roliga aktiviteter och mycket folk.

På kvällen med systrarna var jag återigen där.
Många gick nog dit för att lyssna på Nordman.
En del som vi, för att lyssna på Storstryk.
Storasyster kallar mig för groupie.
Inte sant!
Däremot är jag ett stort FAN.
Efter mina protester kallade hon mig guppie.
Ond och elak!

Nåja.
Gårdagens framträdande bjöd på några Hallelujahmoments
och härlig musikalitet. En höjdpunkt var när Jocke med själ
och hjärta drog av en U2-låt.
Att de för en gång skull  i några takter av Bohemian
låg lite surt gjorde det hela ännu bättre.
Skönt att de kan vara som oss vanliga dödliga ibland!
Förutom den fantastiska musiken så var mellansnacket
riktigt bra. Fortsätt i den stilen!

4:e juli firar bandet 10-år med en stor konsert.
Jag och mina tjejkompisar har redan bokat biljetter!
Fjärde raden-inte dumt!

Gjorde försök att få dem att spela på vår bröllopsfest,
men de kunde tyvärr inte.

Nu vill lilleman ha min fulla uppmärksamhet...

Ha en skön helg!


Text: ©Fridasfunderingar.blogg.se
Bild: Storstryks hemsida


Kommentarer
Postat av: Karolina

Jag vill också lyssna på storstryk!!

Postat av: SvBG

Jag med!

2008-06-07 @ 23:53:00
URL: http://www.svenbertilgrahn.se
Postat av: Emma

Hihi...storstryk låter som ett bra band, fast jag kan nog pinsamt erkänna för en groupie jag mena FAN att jag aldrig hört dom!?;)Ha det bra, kramar emmsan

2008-06-08 @ 00:30:17
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Maria

Vet du Frida, dom spelade på vårt bröllop! Inte helt fel kan jag lova. Dom är skitbra helt enkelt!

/Maria

2008-06-08 @ 19:07:21
URL: http://maria-75.blogspot.com/
Postat av: Malin

Vissa har haft Jocke som musiklärare i sex år :)

2008-06-13 @ 20:19:15
Postat av: Fridasfunderingar

Fasen vad jag vill att de hade kunnat spela på festen.....

2008-06-15 @ 23:57:23
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback