Chili con carne

image506


God eftermiddag!


Håller på att laga middag, men eftersom det är chili con carne (med ris)
så sköter det mest sig själv för stunden.

Passar därför på att kika in och skriva en rad eller två.
Har precis kollat runt hos er alla tack vara bloggkoll (såååå bra).
Roligt att se att ni alla är så kreativa-för det är inte jag!

Det känns som mitt liv går i 180 knyck nu för tiden.
Jag har en massa gardiner jag vill hänga upp, men inte orkar.
Får se om jag tar tag i det på söndag?
Då har jag nämligen sovmorgon med då sonen ska sova borta och sambon jobbar.

Lördag är det kick off för världens bästa ungdomsturnering i fotboll och
på kvällen 30-års fest för en kompis.
Jag ska vara nykter bara för att få fara hem och njuta av
dagen efter utan sviter från kvällen före.
Mogen att prata pension med andra ord....

Fredagkväll blir det after work med jobbet följt av bowling.
Jag hoppas jag vinner.
Gillar inte att förlora.


Ha en skön torsdagskväll nu alla och tack
för alla tittar in  och ibland lämnar spår!



Text och bild: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Karolina

kram kram!

Postat av: Eva

Jaså fler som äter chili idag!! Min mamma är här på besök så hon fick bestämma och ville ha ovanstående. Vi har bakat bullar, kakor o bröd idag - sammanlagt 10 sorter!! Så här blir det festfika ikväll, nåt vi väldigt sällan har.

Kram

2008-03-13 @ 19:04:14
Postat av: petra

chili con carne som är så gott. Det var alldeles för länge sen vi hade. MM, vad gott med något gott bröd och sallad till. MMMmmmmm, jag blir hungrig nu. Hos oss blev det spagetti och köttfärssås idag med sallad till. Sonen är sjuk och äter inget då måste jag laga hans favvo för att han ska få något i sig.

ha en trevlig helg.

2008-03-13 @ 19:26:00
URL: http://godisfrun.blogg.se
Postat av: Lisa

Haha, pension.......inte än, först måste du ju gifta dej ju!:))))har ni kryat på er nu då? Själv sitter jag med svid i halsen MEN VÄGRAR BLI SJUK! Den här helgen ska INTE förstöras! Hoppas ER helg blir frisk och bra! Kram!

2008-03-13 @ 19:44:32
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Karro: :D kram!
Eva: Tydlige var vi flera! Gott med kakor!!!Kram!
Petra: Ja, det är bara att göra det som är favoritmat då barnen är sjuka och hoppas på det bästa! Ha en trevlig helg du med!
Lisa: Ja, typ! Pensionärsfrida liksom. Fast visst, jag kan väl gifta mig innan :D Hoppas du slipper bli sjuk! Kämpa på! Kram!

2008-03-13 @ 21:29:13
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är alltid skönt att vara pigg dagen efter då alla andra brukar ligga lite halvdåliga=)Hoppas du får en underbar helg, kram emmsan

2008-03-13 @ 22:07:02
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback