Hur ska helgen bli?

Jag borde ha lärt mig vid det här laget.
Berätta aldrig om helgplaner i förväg för då händer det nåt.
Jag hade det i och för sig på känn.
Inte så ofta nu för tiden A. är stilla och vill mysa.
Igår låg han på mig i nästan 40 minuter och såg Bolibompa.
Strax före tio igår fick jag mina farhågor besannade.
A fick feber. 39,7 grader närmare bestämt.
Så jag bestämde mig fort för att göra nåt annorlunda denna gång.
Jag sköt ihop våra två soffor mot varandra så vi fick varsin.
Där sov vi inatt så jag behövde bara stryka honom på kinden eller
hålla hans lilla hand då han vaknade och var ledsen.
Till råga på allt så snarkar det lilla barnet.
Som en hel karl.
Nattsömnen har med andra ord inte varit den bästa.

På morgonen har jag förutom allt gull och mys hunnit med
att både dammsuga och ta hand om tvätten.
Känns skönt!

After work blir det ikväll, men morgondagens planer är mer ovissa.

Mysigsast just nu:
A. har äntligen börjat "prata". Det kommer nya "ord" (ljud) varje dag.
Som "mat", "gott" mfl. Fast mest poppis just nu är att härma djur.

image508
MJAAAAAAAOOOOW


Ha en trevlig helg!
/Frida





Text och bild:©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Victoria

Smart idé det där med sofforna! Vad gör man inte för att få sova?

Den enda (och absolut enda!) fördelen när barnen är sjuka och vilar är att man plötsligt HINNER en massa saker...

Hoppas er helg blir bra i alla fall!

Postat av: Sandra

Ha en trevlig helg du också! Kram Sandra

2008-03-14 @ 14:53:50
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Anna

OJ oj oj , stackars lille A! Hoppas du får en trevlig helg!
Kram kram

2008-03-14 @ 15:24:48
URL: http://enannansidaavanna.blogspot.com
Postat av: Karolina

Hoppas lille A kryar på sig. Ha nu en bra helg och njut av ledigheten! Hoppas du får komma iväg imorgon också. Kram!

2008-03-14 @ 15:29:51
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: EVA

Men lille stackaren ! Nu måste det väl ändå vara avklarat med sjukdomarna !
Här packar vi och i eftermiddag fick dottern feber !!! KUL...INTE !!! Men vi åker ju inte förrän söndagkväll så då ska det ju vara bättre...förhoppningsvis !
***
Ha en fin helg !
K R A M från EVA!!!

2008-03-14 @ 18:04:51
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Helena

Otur med sjukdom!! Hoppas att lille A kryar på sig snabbt. Själv är det jag som ligger hemma och är sjuk, och imorgon ska vi på bröllop, vilket inte rimmar särskilt bra just nu... Kram Helena!

2008-03-14 @ 18:33:48
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: Mona

Stackars liten och mamma med för den delen. Hoppas febern går ner sig fort! Just hemkommen från Blenda och lilla Signe (hur söta som helst) och nu stundar tre-rätters med N&A och den egna lilla sonen (som förresten förärats med egen lägenhet från 15 april). Kramar till er alla

2008-03-15 @ 15:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback