Påsk....eller nåt!

Som jag hade längtat efter denna långhelg.
Torsdagkväll var mysig. Mor och jag pysslade med inbjudningkort till bröllop.
Fredagkväll hade vi middagsgäster.

image509


Lördag var vi på stugan.
Enda felet?


Att jag mått dåligt hela tiden.
Kämpat som bara den.
Fast  redan lördagmorgon kände jag att jag höll på att förlora.
Ordentligt.
Kämpade på stugan-inomhus.
Lördag hade vi också folk över.
Förvarande om mitt hälsotillstånd.

Jag trodde inte det var fysiskt möjligt att ha så ont i halsen och
SÅ JÄKLA ONT när jag hostar.
Ville bara dö!


Nu är det lite bättre.
Lite mindre halsont.
Ont som f*n när jag hostar.

Sambon vill jag ska vara hemma ett par dagar i veckan-kanske hela.
Med mitt jobb lockar det inte särskilt mycket.
Vet att det drabbar det sökande lika hårt som mina kollegor.
Ska avvakta en dag och se.
Nu-återvända till soffan.
Kommer nog att somna.
Har sovit till nio idag. Sen mellan tolv och tre på soffan.
Frisk?

Nä, inte det....



Text och bild i alla hast: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Karolina

Krya på dej gumman, låter inte bra att vara så sjuk. Kan meddela att både mor å far varit/är dunderförkylda och däckade. Jag har nu varit förkyld i en å en halv vecka.. =(
Men men, det blir väl bättre med tiden!
Kram!

Postat av: Mona

Inte nu igen!!! Nu får det vara nog, säger en som
vaknade i natt och NÖS, märkligt. Förstår dig så väl som vill jobba nu när du just börjat om . . . men hälsan går före. Krya på dig.
Kram!

2008-03-23 @ 23:34:27
Postat av: Kör-Anna

Men stackars söt. Se till att krya på dig ordentligt nu! Tar hand om en sjukling hemma också så jag håller nu alla tummar att jag slipper sjuka.

2008-03-24 @ 00:30:05
Postat av: Lisa

Nämen! Inte igen???!! KRYA PÅ DEJ!!!!!!!! (vrålar jag så att alla basillusker blir rädda och sticker!)
Kraaaaaaam........

2008-03-24 @ 11:23:53
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Sandra

Hoppas du kryar på dig! Kram Sandra

2008-03-24 @ 16:41:10
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Emma

Stackare, låter hemskt...hoppas du kryar på dej snart!!Kramar emmsan

2008-03-24 @ 17:47:42
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Liza

Måste säga att du kämpade på bra ute i stugan.. din hosta är inte att leka med!! Se till att må bra innan du går och jobbar - influensan är inte att leka med!
Hoppas att du mår bättre nu!
Skickar JÄTTEKRYA-PÅ-DIG-KRAMEN!

2008-03-24 @ 18:44:21
URL: http://vardagslycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback