Första arbetsveckan avslutades med mys!

Hej,hej!

Oj vad många nya intryck på en och samma vecka.
Hade kick-off de första två dagarna och den tredje visade
min föregångare mig runt på ställena.
Har väl hälsat på närmare sjuttio personer på dessa dagarna,
så det är väl inte konstigt jag e trött.
Fick därför sovmorgon idag av min kära make-och de behövdes.
Det känns både i kropp och knopp att jag varit igång, men jag
känner att de här kan bli riktigt bra!

I onsdags då jag kom hem frågade sonen var jag varit.
Eftersom jag ska jobba i skolans värld  frågade han var barnen var.
De hade ju inte börjat än, vilket jag också säger till honom.
"Då kan jag följa med dig imorron mamma så har du ju barn"
Problemlösning på hög nivå!

Som en flicka i en ett-trea. Jag berättade att jag var lite nervös,bland
annat för att jag inte kände någon. Hon räcker då upp handen och säger:
"Fröknarna brukar spela brännboll mot sexorna,om du är kvar får du vara med"
Med sådana omtänksamma barn känner man sig extra välkommen.

Bästa citatet i veckan stod dock min egen son för igår.
Familjemys stod på schemat och det föll på min lott att handla
kvällsgodis. Sonen sitter i ett annat rum så jag går till honom och säger
"jag tänker fara och köpa godis jag" varpå han blixtsnabbt svarar
"jåååå och då ska jag äta det"

Hoppas du haft en bra vecka och får en skön helg!

Frida



 


Kommentarer
Postat av: Karolina

Hihi, tack för kvällens skratt! Kram!

Postat av: EVA

Hahaha ! Gullungen din...



Och så härligt att nya jobbet känns bra ! Att vara runt kids kan ju bara bli kanon...



Ha en fortatt fin helg vännen !



***

KRAAAM EVA

2009-08-22 @ 21:28:37
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ja, du har då en riktigt söting till unge=)



Kraam på er!

2009-08-23 @ 00:59:40
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Maggan

Det är bara att gratulera dina arbetskamrater - är ganska avundsjuk på dom faktiskt! Hoppas vi kan ses i veckan om du orkar....bra att du tar det lugnt och vilar - var rädd om dig

kramis/Mags

2009-08-23 @ 16:25:37
Postat av: EVA

Hörde nåt om det...hehe ! Men kanske vi kan försöka älgjaktsveckan...alltså den 14, 15, 16 sept...för då är gubben borta och det skulle ju passa kanoners !

Ska kolla med din mor och med Cissi...



***

KRAAAM EVA

2009-08-23 @ 23:02:14
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback