Magstarkt

Sonen äter glass (man får göra det när man har feber).
Han säger nåt till mig, men jag läser en tidning och lyssnar inte riktigt.
Detta påpekar maken.
Jag frågar upp.
"Vet du mamma, om jag äter upp all glass då får jag lika stor mage som du"

Vad jag gör?
Ingenting.

Vad mina hormoner gör?
Tvingar mig att börja gråta.

"Mamma, gråter du" frågar den omtänksamma sonen medan maken
inte kan låta bli att fnissa.
"Ska du trösta mamma?" säger maken
"Mmm" tillstår sonen och ställer sig framför mig.

"Gråt inte mamma, du behöver inte vara ledsen.
Jag ska göra dig glad igen".

Vad jag gör?
Ler
Vad mina hormoner gör?
Ler genom tårar.

Kunde inte bara mina hormoner och rationella tänkande ha
samarbetat från första början kan man ju fråga sig.....


Kommentarer
Postat av: Fru Lejon

Barn är härliga! Hoppas du mår bra. Kramizar!

2009-12-15 @ 22:15:52
Postat av: Mamma

Inte lätt när hormornerna rusar runt i kroppen.. söt är han iaf lillprinsen!

KRAAM!

2009-12-15 @ 22:59:02
Postat av: Cissi

Söt-ungen din! =)



Hoppas du får må bra..



Kram på dig!! =)

Postat av: EVA

Hihihi ! Din sötkille :)



Hoppas du mår bättre vännen och slipper illamåendet...



***

KRAAAM EVA



:)

2009-12-16 @ 19:16:32
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Cissi

Haha, jo, det är sant! =) Alla andra brudarna fick det att låta som ett förhör! ;)



Ha det bäst, kraaaam!

2009-12-16 @ 20:39:20
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Karolina

Vilken sötnos! Snart kommer jag hem, har testat på vintern redan med snö och -7 grader idag.. Brr.. Kram

2009-12-17 @ 06:32:34
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback