Barnrummet utvecklas


Sänglampa från IKEA. Inte en dag försent.
Nätet förhindrar små fingrar från att bränna sig.
Komplett med liten spindel på sidan-av plast.
Den har redan blivit av med tre ben....


En egen läshörna/myshörn med hyllor i lämplig höjd.  Det ger lätt
åtkomst till böckerna och cd-spelaren för att passa en kille
som får starkare vilja för var dag och vill klara sig själv.

En tom vägg har fyllts av tavlor, både att titta på och använda sig av.
Fast det faktum att man kan rita på den med rätta pennor har vi inte
upplyst honom om än.Var tvungen att hänga upp en skyddsängel också
då den förra råkade åka i golvet.


Kuriosa:
Sonens Bilarsamling jag hänvisade till i förra inlägget
(minus fem som inte syns/har gömt sig någonstans i huset)



Fem minuter efter vi blev klara och vi vuxna lämnat rummet blev det tyst.
Så där obehagligt tyst.
Jag smög dit.
Det fanns ingen rörelse i rummet.
Trodde att han lämnat det men jag hade fel.
Han satt där, i myshörnan med en bok.
"Ja läser jag" sa en kille med lysande ögon.

Kanske nyhetens behag, men det kändes bra!

Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

Heeej!!

Hoppas det var kul på kören trots att jag inte dök upp.... ;)

jobbade=(

Näää...jag fattar det ändå inte...hehe.....(jag vet, jag är lite trög)



Vad kul att han gillar att läsa!!! Sånt gör tant-maria glad! Älskar barn som älskar böcker.........!!!!!



Vilket fint täcke han har! Ikea eller?



Nu ska jag duscha å sticka till jobbet!!



Vi hörs å ses!



Kramelikram!

Postat av: Fridasfunderingar

Mariakoden:Jag var inte heller på kören igår.

Grejen är den att han inte visat så stort intresse till böcker, men jag hoppas det vänder nu när han kan hämta dem precis när han själv vill plus att de är synliga hela tiden och påminner honom att de finns och han kan be oss läsa. Kram!

2009-01-23 @ 13:45:29
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Karolina

Vad mysigt att han läser i sin alldeles egna hörna! kram!

2009-01-23 @ 15:32:56
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Liza

Vilken förändring! Känns helt rätt för en kille som är nyfiken på det mesta.. ska gärna läsa för honom!!!

KRAAAAAAAM!

Mamma/mormor

2009-01-23 @ 15:48:28
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Jättefint och mysigt. Vill också ha upp en bokhylla i lillans rum dit hon når själv. Fin ordtavla som Liza fixat, där fick jag en idé till tjejernas rum.



Ha en bra helg.

2009-01-24 @ 00:12:10
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Helena-hem ljuva hem

Här hemma har vi också en kille som är helt galen i "Blixten-bilarna" (både i filmen och i själva bilarna). Han har total koll på vad de heter allihopa, både hans 18 egna bilar och de övriga i filmen... och för det mesta får några av dem sova med honom i hans säng också!

Hoppas att du är frisk nu vännen!!

KRAM!

2009-01-24 @ 20:54:24
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: Mary

Du har en utmaning på min blogg!

Kram Mary

2009-01-25 @ 15:40:41
URL: http://maria-75.blogspot.com
Postat av: Maggan

Så fint det blev! Särskilt glad blev jag när jag såg att han också har en spis/kökshörna i sitt rum:-) Även om bilarna är nr 1 så finns ju alternativ! Syns i morgon

kramis

2009-01-25 @ 16:10:04
Postat av: Frida

Karro:Har hänt ett par gånger till.GULD!

Liza:Alltid välkommen!

Karin: Han är så fri,så fri och tror sig ännu längre stunder i rummet jämfört med tidigare.Tavlan gjordes via wordle.net.

Helena:Ni e snälla ni.A får inte ha "hårda leksaker" i sängen, bara mjukisdjur.Funkar faktiskt bra.Annars skulle han nog ha hela garaget i sängen.... ;) Mår bättre och kommer imorgon.

Mary:Har gjord den förr men gör den om jag får inspiration och kommer på nya saker.

Maggan:Såklart han har spis.Han har ju även Emil (dockan) men nog leker han mest med bilarna ändå. Ses imorgon!

2009-01-25 @ 20:08:45
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback