Omtanke och värme



Jag kan inte börja detta på annat sätt än att återigen tacka.
Detta med risk för att vara tjatig.
Det stöd jag får betyder otroligt mycket för mig.
Många gånger sitter jag här med tårar i ögonen av det ni ger mig.

TACK! TACK! TACK!





Sedan sista har jag tagit mig ut en sväng varje (nästan) varje dag.
Söndag hann jag inte med morsdagsfirande och fotboll, men jag var
ute och träffade folk så jag anser att det räknas också.

Mitt första steg var att i måndags köpa en  mp3-spelare
och en spikmatta följde med av bara farten (fast från en annan affär).

Jag har bara positiva låtar på min spellista.

I fredags fick jag frågan av min samtalskontakt vad det var som fick mig
att stiga upp och gå en promenad istället för att somna om.

Vet ni vad det var?

När väckarklockan ringde 07:10 så hade jag istället för obligatoriska
pip pip-signalen ställt in att radion skulle gå igång istället.

Just då spelades en låt som numera ligger först på min spellista.
Den startar jag mina promenader med.
För denna morgon lyssnade jag på den på ett helt nytt sätt.



MOVING ON
Dreaming, hoping
For another try
I've been looking, searching
Deeper down inside
And if I lose my way
I'll find another road
‘Cause I can make a change
On my own

I'm moving on
And I'm gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone
I can be who I wanna be
And start living my life of me
I believe it finally
I'm moving on

Something, somewhere
That I long to find
I am learning slowly
One day at a time
That if I lose and fail
I'll be fine

I'm moving on
And I'm gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone
I can be who I wanna be
And start living my life of me
I believe it finally
I'm moving on

To a brighter dawn
Gotta take the fight
I can make it right

I'm moving on
Nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone
I can be who I wanna be
And start living my life of me
I believe it finally
I'm moving on
Yes, I'm moving on
I'm moving on




Frida

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Härligt!! Musik kan göra så mycket för ens välmående. ;)

Själv fick jag en kick idag!! Gjorde en rotblockad som var smärtsam men nu ligger jag här i princip smärtfri å det känns såååå bra!!! Äntligen, efter 5 1/2 månad!!!

Du är sååå duktig som her dig ut!! Själv måste jag ta mig i kragen nu när jag (förhoppningsvis) inte har ont å komma igång med mer träning!!

Stor Kram, Maria

Postat av: Karolina

Hej vännen!

Åhh, vilken underbar låt det är! Kan inte heller leva utan musik. Du gör helt rätt med bara bra, positiva låtar som får upp ens humör. Jag klappar händerna och blir lite tårögd när jag inser att du fortfarande kämpar och resultatet kommer! Jag tror på dig, glöm inte det!! Kraaaaam!

2009-06-03 @ 19:34:25
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: m a r i a k o d e n

Åh, tårar i ögonen...vilken passande låt....

Kram på dig gulliplutt!!

2009-06-03 @ 20:34:04
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Mamma

Sitter med tårat i ögonen när jag läser din fina beskrivning om hur du tar dig vidare... step by step! Musik gör underverk... jag vet!

Älskar dig!

KRAAAAAAAAAAAAM!

2009-06-03 @ 22:49:10
Postat av: bea

Musik kan vara lika bra som vilken annan medicin! Kämpa på vännen, dag för dag! Har du testat spikmattan? Låter läskigt!! Kram

2009-06-04 @ 08:35:19
Postat av: Greta Garn

Jag vet att du fixar det här, om så med myrsteg men du kommer att lägga detta bakom dig. Kom ihåg att vi inte får mer på våra axlar än vi orkar bära...så någon tycker tydligen att du har styrkan för det här. Kram på dig, hoppas vi kan ses snart!

2009-06-04 @ 17:41:50
Postat av: Greta Garn

Jag vet att du fixar det här, om så med myrsteg men du kommer att lägga detta bakom dig. Kom ihåg att vi inte får mer på våra axlar än vi orkar bära...så någon tycker tydligen att du har styrkan för det här. Kram på dig, hoppas vi kan ses snart!

2009-06-04 @ 17:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback